Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Moderators: Thomas Lepouttre-1, ikimpe

Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Berichtdoor Jongensmamma » 28 feb 2007, 13:33

Hallo meidenmoeders,

Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om een dochter te krijgen.

Alle tips zijn welkom!!!

Groetjes,

Een jongensmoeder die heel erg blij is met haar knullen, maar ook nog graag een meisje zou willen hebben.
Jongensmamma

RE: Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Berichtdoor Marieke » 18 jan 2008, 13:37

Hallo allemaal
Ik heb een poosje niet geschreven (10/1) onze computer was kapot vandaar. Isabel jij zit ook in de wachtweken nu, ik ook. Ben nu wel wat zenuwachtig, afgelopen maandag hebben we voor het laatst geklust rond 17.00u en mijn eisprong was woensdag heel vroeg in de ochtend tussen 03.00 en 06.00u vermoed ik. Ik had er slecht van geslapen, de hele dinsdagavond had ik al buikpijn aan de linkerkant. Dus we zitten best dicht op de eisprong. Maar ja dit is intussen de 4de ronde dus ik begin wat ongeduldig te worden. Ons zoontje wordt in februari al 17 maanden en het leeftijdsverschil wordt ondertussen steeds groter. Wel heb ik die calcium/ magnesiumtabletten geslikt en ook cranberrie. Ook heb ik die spoeling met water azijn gedaan, nou ja een klein beetje, ik vind dat toch wel een beetje eng.
Op een of andere manier heb ik nu al het gevoel dat het niet gelukt is deze maand. Misschien moet ik het meer loslaten die meisjes wens, anders word ik volgens mij niet eens zwanger. Al was het maar door de zenuwen.
Iedereen verder veel succes met zwanger worden ( ik zal duimen dat het van een dochter is ! ) en tot gauw.
Oja dat van die trouwring aan een touwtje. Ik heb dat een aantal keren geprobeerd ( met een naald, ben niet getrouwd ) zie een stukje terug. En elke keer was het hetzelfde! Eerst draaide hij rond, en de tweede ronde ging ie heen en weer. Mmm moet de volgorde ook kloppen of zal het ook andersom kunnen.
Zo nu ga ik gauw wat nuttigs doen er ligt een grote bult strijkwas op me te wachten. Tot gauw!

Marieke

RE: Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Berichtdoor Elle » 18 jan 2008, 14:41

Hallo meiden,

Allereerst Lien, proficiat met je zwangerschap, geniet ervan he! Hoop voor jou dat ook jouw wens mag uitkomen! Ik ging er ook vanuit dat het jongen was, was er zo van overtuigd..maar het tegendeel bleek waar! Deze zwangerschap is ook niet echt anders dan mijn anderen!

Wij hebben ondertussen nogmaals de bevestiging gekregen dat het idd een meisje is, de echoscopiste was er helemaal zeker van. Dus de eerste roze kleertjes heb ik aangeschaft! Ik voel ons kindje zo nu en dan (sinds kort wel elke dag hoor), op de echo bewoog ze wel heel veel. Waarschijnlijk door dat ik de placenta aan de voorkant heb voel ik het minder bewegen. Ik zit net als Liesje nog steeds op een roze wolk!! Liesje, jij al veel ingeslagen???? Ik al iets, maar wacht verder op de nieuwe collectie!!!

Voor iedereen die bezig is, houd de moed erin! Zelf geloof ik heel sterk in de zuurtegraad, frequentie en klein beetje timing (hoewel ik er maar 1 dag heb voor gezeten). Hopelijk zijn jullie ook snel zwanger van een wondertje!

Groetjes!!!!
Elle

Re: Hoe krijg ik een meisje, ben zeer benieuwd!!!!

Berichtdoor lotje76 » 19 jan 2008, 10:23

Hoi, een meisje zou hier ook meer dan welkom zijn........!ik had ergens gelezen op zappy allanger terug, dat je niet vlak voor de eisprong sex moet hebben :roll: maar juist enkele dagen ervoor. Hoe dichter je bij de eisprong zit hoe groter de kans is op een knul. Nu heb je hier 1 voorbeeld dat het dus niet zo is hihi :lol: . MAar het heeft te maken met trage en snelle zaadcellen,.......De trage zaadcellen zijn de vrouwelijke en het duurt langer eer die er zijn...als je dus enkele dagen van tevoren sex hebt en al die snelle sterven ook sneller af en eer het de eisprong is, komt daar een traag vrouwtjeszaadcelletje aangezwommen ;) .
AfbeeldingAfbeelding
lotje76

Berichtdoor Lies79 » 20 jan 2008, 13:36

Hoi, hoi,

Liesje hier, nu bekend als LIES79 :P .

Ja hoor Elle, ik heb al een paar spullen ingeslagen. Maar ook niet veel, ik wacht ook op de nieuwe collectie. Ik heb ook even op ebay rondgesnuffeld en heb me daar iets moois op de kop getikt (zie fotootje).

Heb jij al namen in je hoofd? Wat vinden jullie van Lily?

Groetjes,

Liesje
Bijlagen
6154459.jpg
6154459.jpg (16.11 KiB) 70977 keer bekeken
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Lies79 » 21 jan 2008, 17:44

R, Eva, Karen, ... hoe gaat het met jullie?

Alles ok?
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor lien3 » 22 jan 2008, 12:36

hey, heb jullie hier ook gevonden.
Elle en Liesje, blijkbaar alles "dik" in orde bij jullie. Lily vind ik een mooie naam. Hoe noemen jullie zoontjes eigenlijk? En Liesje, mooi tenue-tje hoor! echt meisjemeisje!
Ik ga ofwel donderdag voormiddag ofwel begin volgende week voor eerste controle. Zal vrije raadpleging worden, want anders moet ik wachten tot rond 20 februari.
Ik vraag me de laatste dagen af of ik er wel goed heb aangedaan om een 3e kindje te willen..., maar als ik dan een mama zie met 3 kindjes zie ik mezelf ook al lopen en dan zie ik het weer volledig zitten en 2 stoere boys en klein zusje zou toch de max zijn (droomdroomdroom).
Naar het schijnt kun je aan de hand van harttoontjes beetje weten wat het geslacht zal worden (hoe hoger hartfrequentie, hoe meer kans op meisje). Willen jullie eens checken bij jullie "toekomstige meisjes" hoe snel het hartje klopt op de echo?

groetjes en we blijven in contact é.

R, doe jij al weer mee? Jij ging toch ook opnieuw starten in december?

Nog andere mama's met dochterwens die ik vergeten ben?
lien3

Berichtdoor Lies79 » 26 jan 2008, 11:41

Hoi Lien,

Inderdaad alles 'dik' in orde.

Die twijfel over een derde eens dat je zwanger bent, had ik ook hoor. Ik begon even te panikeren, ga ik dat nu effectief allemaal wel aan kunnen. We hadden alles al beredeneerd enz. en het ging ons lukken. Maar eens het dan zover is :D ...
Nu ben ik 6 maanden ver en heb geen twijfels meer, dat gaat allemaal wel vlotjes lopen, met ups en downs. Maar dat heb je met alles.

Ik kan nu echt niet wachten tot ze er effectief is, nog een kleine twee maandjes wachten en dan zit ik thuis.

Groetjes,
Liesje
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Isabel76 » 28 jan 2008, 14:35

Hey meiden,

Vanochtend een test gedaan en wat denk je......postitief!! Wauw, toch gelukt deze maand. En ik dacht nog wel dat het niets zou worden, omdat ik zo'n flinke griep had (heb). Vanochtend testte ik eigenlijk om zwangerschap uit te sluiten zodat ik eindelijk eens echte medicijnen tegen het hoesten kon nemen. Maarre, ik denk dat ik het maar bij de anta flu'tjes houdt....

Alles goed verder met iedereen?

Groeten, Isabel
Afbeelding
Isabel76

Berichtdoor Lies79 » 29 jan 2008, 22:48

Hoi Isabelle,

Geweldig nieuws!! Dikke proficiat, de ene na de andere komt hier met goed nieuws. Een vruchtbaar onderwerp precies :D .
Hoe voel je je? waarschijnlijk niet al te best met die griep, maar daarbuiten?

Groetjes,
Lies
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Linde 1 » 29 jan 2008, 23:37

Hihi, ik heb er niets speciaals voor gedaan hoor om een meisje te krijgen...Ik ben er wel superblij mee!!!Spijtig dat mijn placenta van de volgende zwangerschap afgescheurd is want ik had er anders een zoon ook bij en tis toch leuk om een koningswens te hebben eh....
Echt belangrijke mensen zijn mensen voor wie belangrijk zijn niet belangrijk is.
Linde 1

Berichtdoor lien3 » 30 jan 2008, 12:43

liesje, weet je toevallig hoe snel het hartje van je "minimeisje" klopt? Ik zou graag weten of dit "verhaaltje" klopt. Meisjeshartslag zou meestal boven 170/min. liggen, onder 150 zou zeker op jongen wijzen.
Ben vorige week naar gynae gegaan voor eerste controle, hartje klopte al, maar was nog niet hoorbaar op monitor (was toen 5,5 weken). Ben wel benieuwd.
Ben jij misselijk? en was je misselijk bij de 2 zoontjes?

groetjes en doe zo voort é
Lien
lien3

Berichtdoor Pooh2 » 30 jan 2008, 14:05

Hallo,

ik lees al een 3-tal jaar mee op de forums ivm meisjes maken. Ik heb 2 jongens van 3 en 2 jaar en was vastbesloten om bij een derde alle mogelijke middeltjes te gebruiken. We zouden beginnen in juni 2008. Tot onze grote verrassing bleek ik in oktober zwanger, ondanks de periodieke onthouding.
Bij de eerste zwangerschappen ben ik misselijk geweest, maar heb nooit echt moeten overgeven. Deze keer ook misselijk, maar wel veel moeten overgeven.
Verleden week hadden we een echo op 19 weken. En wat blijkt? Binnenkort krijgen we er een dochtertje bij! Ben zo gelukkig! En het belangrijkste, alles was in orde!!

Ik heb dus niets van magnesium of spoelingen gedaan. Het enigste wat ik zeker weet is dat we 7 dagen voor de eisprong geen betrekking meer gehad hebben. Dus bij mij werkt de timing methode absoluut. Ik dacht dus dat het niet mogelijk was om zo zwanger te worden, maar na grondige opzoeking op het internet zijn er inderdaad uitzonderingen.

De zwangerschap verloopt ook niet echt anders. Alleen lijkt mijn haar precies wel snel vettig.
Ik heb ook vanaf de eerste echo gelet op de harttoontjes en de frequentie. Die was inderdaad telkens boven de 160. Bij mij klopte dit dus wel.

Aan iedereen een mooie, gezonde baby toegewenst!!
Pooh2

Berichtdoor lien3 » 02 feb 2008, 15:40

Pooh, amai 7 dagen voor eisprong zwanger. Dit is een zeldzaamheid!
Leuk dat het een meisje wordt.
Ik hoop ook zo dat het kleine "visje" in mijn buik (7 weken vandaag) ook een meisje mag zijn. Het zou echt de max zijn om na mijn 2 zoontjes een dochtertje te krijgen. Ikzelf heb ook 2 oudere broers, dus ik zie het al voor me, maar ik mag nog niet dromen... anders zou de ontgoocheling te groot worden, mocht het toch weer een flinke zoon worden.

Nog meisjesmama's die harttoontjes weten? Of van reeds geboren kindjes...

gr.
lien
lien3

Berichtdoor Elle3 » 02 feb 2008, 21:15

Hallo meiden, zo ook ik heb dit forum weer gevonden. Wel even wennen vind ik, deze nieuwe stijl.
Hier alles goed, ons meisje trappelt aardig. De ene dag voel ik veel beweging en de andere dag nauwelijks.
Lien, van harte proficiat met je zwangerschap, ik hoop echt dat het een dochter is !!!! Hoe vond en vind jij het om twee oudere broers te hebben? Hoe is jullie contact? Mij lijkt het zo ideaal!

Over de hartslag, daar kan ik heel duidelijk over zijn; volgens mij zegt het niets (tenzij je over langere periode steeds een gemiddeld hoge of lage hartslag hebt). Ik heb soms een hoge hartslag (van rond de 140-150), maar even zo vaak ligt de hartslag op 120-130. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik gedurende langere tijd aan de monitor gelegen, en ook toen schommelde de hartslag enorm, van laag naar hoog, al naar gelang de inspanning van de baby! Wellicht klopt het fabeltje dat een hoge hartslag net iets vaker wijst op een meisje, maar daar is dan ook alles mee gezegd! Verloskundigen doen wel eens uitspraken aan de hand daarvan, nou bij zowel mij als bij een paar vriendinnen klopte het geen van de keren!

Pooh, 7 dagen voor de eisprong zwanger raken, dat is een uitzondering hoor! Fijn dat je wens uit is gekomen, ik weet hoe het voelt!!!

Liesje, alles goed? Ik heb inmiddels al een hele bende roze kleertjes ingeslagen, vermoedelijk kan ik over een paar maanden of iets langer dan ook geen roze meer zien :lol:

Groetjes aan iedereen!
Elle3

Berichtdoor Lies79 » 02 feb 2008, 23:00

Hoi allemaal,

Lien ik denk net als Elle dat het maar een fabeltje is van die hartslag. Onlangs heb ik nog aan de monitor gelegen en de hartslag lag tussen de 140 en de 150, dus niet overdreven hoog. Misselijk ben ik nu niet en bij mijn jongens ook niet. Het enige dat ik wel had de eerste drie maand was me wat flauw voelen, maar een met een koekje was dit vlug opgelost, je verbruikt meer energie als je er al twee hebt rondlopen.
Wij zijn nu ook wel superblij hoor met die kleine meid op komst. Echt perfect twee stoere grote broers en een kleine zus. Ik zie ze zo met hun drietjes al voor me lopen :D .

Hey Elle, blij dat je het hier ook terug gevonden hebt. Gisteren ben ik gaan shoppen en toen ik aan de kassa stond zag ik daar achter een prachtig babyjurkje hangen, lentegroen met fijne witte bloemetjes op met bijpassend cache-coeur. Ik direct 'waar vindt ik dat in de winkel', de verkoopster 'Dit is het laatste en het komt niet meer binnen'. Was ik even gefrustreerd :x . Ik zag zo mijn kleine meid er al in. Dat roze is puur omdat het een meisje is, maar ik zie toch ook graag andere frisse kleurtjes. Volgende week ga ik ook nog eens op strooptocht :twisted: .
Voor wanneer was jij nu weer precies uitgerekend? Half april? 14 dagen voor mij ofzo dacht ik?

Pooh, dat moet wel een aangename verassing geweest zijn! 7 dagen er voor, inderdaad uitzonderlijk. Het heeft toch echt wel iets hé, zo'n kleine zus voor je jongens?

Groetjes,
Liesje
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Isabel76 » 03 feb 2008, 15:49

Hey meiden,

Ben ik ook weer! Gelukkig weer helemaal opgeknapt.

Alles gaat goed hier. 't Is dat ik een positieve zwangerschapstest heb gehad, anders had ik echt niet het gevoel zwanger te zijn. Bij de jongens wíst ik ruim van te voren gewoon dat ik zwanger was, ik lustte geen koffie, dronk veel melk en at kaakjes tegen de misselijkheid en nu helemaal niets van dat alles... Af en toe wat draaierig, maar daar houdt het wel mee op. Zelfs niet moe en huilerig zoals bij de jongens. Misschien komt het nog, maar aan de andere kant, ik vind het ook wel lekker om NIET misselijk te zijn en me niet labiel te voelen die eerste maanden!

Ik hoop dat het ons gelukt is om een meisje te maken. Volgens Kaat moet het gelukt zijn, wat haar maantheorie betreft, en die supplementen en spoelingen moeten het wel moeilijk gemaakt hebben voor een jongetje. Maar we zien het wel. We willen het niet vantevoren weten, dus het blijft spannend tot het laatste moment. Mijn gevoel zegt aan de ene kant heel sterk dat het toch een jongetje is. En aan de andere kant twijfel ik, maar ik ben bang dat dat vooral wordt ingegeven door hoop. Maar ja, de vorige twee keer was ik er echt van overtuigd dat het een meisje zou worden. Ach we zien het wel. Nog 'maar' acht maanden geduld.

Groeten, Isabel
Afbeelding
Isabel76

Berichtdoor Lies79 » 04 feb 2008, 19:57

Hey Isabel,

Blij te horen dat je niet te veel last hebt! Ga je dat echt kunnen volhouden die 8 maanden? Het geslacht niet weten. Bij mij zou dat allezins niet lukken :D . Ik zou doldraaien ;) .

Ik moet nog 3 maandjes wachten op mijn kleine meid, 'k zie er al zo naar uit.

Veel sukses en geniet van je zwangerschap!!

Groetjes,
Liesje
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Isabel76 » 04 feb 2008, 22:00

Tja, weet je Liesje, mijn man wil het echt niet weten. Bij onze tweede zoon wisten we het wel en omdat ik toen zo'n last had van m'n hormonen en dus zelfs heb moeten huilen dat we een jongen kregen (oh wat schaam ik me daar nu voor!), wil mijn man het nu niet weten. En ikzelf ook niet. Het heeft wel even een paar weekjes wat schaduw over m'n zwangerschap geworpen. En dat wil ik nu echt niet, want dit is echt de laatste keer. EN ik weet dat ik toch wel met hart en ziel van een derde jongetje zal houden. Het maakt dus wat dat betreft niet uit. En veranderen kan ik het nu toch niet meer. Maar dat neemt niet weg dat ik brand van nieuwsgierigheid!! Ik heb al laten pendelen hier op het forum en daar kwam een meisje uit, dus wie weet....

Kan me voorstellen dat je heel erg naar je meisje uitkijkt. Het lijkt me heerlijk als je haar straks eindelijk in je armen kunt sluiten. Ik hoop dat ik ook zo veel geluk mag hebben; een gezonde dochter! Hoewel ik een beetje 'jaloers' ben, gun ik het je van harte!!

Groeten, Isabel
Afbeelding
Isabel76

Berichtdoor Lies79 » 05 feb 2008, 09:00

Hey Isabel,

In het slechtste geval heeft mijn gyn het verkeerd gzien en krijg ik toch een derde jongen. Het zou dan wel zonde zijn van de kleertjes :D . Maar de gyn was echt wel 100% zeker, en hij is erg voorzichtig in zijn uitspraken normaal gezien.

Het heeft wel iets om het niet te weten en dan is het op dat moment zelf des te leuker als het inderdaad een dochtertje is bij jullie. Heeft Kaat bij jou nog een voorspelling kunnen doen?
Bij mij zat ze er op, maar bij Elle niet. Pendelen heb ik eigenlijk nog niet laten doen.
Ik had dat ook hoor, als ik net zwanger was en er beviel een vriendin van een dochter, een klein steekje van jaloezie.

Ik weet ook nog dat ik naar een film aan het zien was met een gezin van twee zonen en nog één jongere zus. En dat leek me zo leuk, heb dan tranen met tuiten geweend :D (één van de kinderen was dan uiteindelijk vermist enz.). Hormonen hé ;)

Groetjes,
Liesje
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Elle3 » 05 feb 2008, 15:13

Hallo meiden,

Isabel, jij ook nog proficiat he met je zwangerschap!! (Was je de vorige keer vergeten te feliciteren). Hopelijk gaat alles goed (belangrijkste) en het zou fantastisch zijn wanneer je wens mag uitkomen!
Ik wilde aanvankelijk ook het geslacht niet weten. Maar ik was er zo van overtuigd dat ik nu weer een zoon zou krijgen (en had daar ook vrede mee!) en manlief wilde het heel graag weten, dus vandaar dat we het ons lieten vertellen. En nu ben ik dus hartstikke blij dat ik het wel weet, want het is wel iets extra genieten nu. Temeer daar het de laatste zwangerschap is!
Hopelijk had de echoscopiste het niet fout, want inderdaad Lies, dat zou zonde zijn van al die meisjeskleertjes............. maar goed ze was twee keer heel zeker van d'r zaak.

Ik kijk ook ontzettend uit naar ons dochtertje, nog een kleine 2,5 maand! Lijkt me anderzijds ook wel heel druk worden hoor, de jongste is nog geen 1,5 jaar dus....................

Groetjes
Elle3

Berichtdoor Lies79 » 05 feb 2008, 15:27

Elle,

Heb jij toevallig nog iets van R. gehoord?
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Isabel76 » 05 feb 2008, 15:33

Hey girls,

Ja het blijft spannend. Kan me goed voorstellen dat het je zwangerschap extra leuk maakt als je weet dat je wens uitkomt.... Maar goed, zelfs al zou ik twijfelen, mijn man wil het nu echt niet weten. Hij heeft geen zin meer in een vrouw met overactieve hormoontjes...hahaha!

Kaat heeft mij de dagen voor een meisje gemaild, dus daar hebben we ons aan gehouden. Mijn man vond het eigenlijk wel belachelijk, maar omdat ik het graag wilde, heeft hij meegewerkt. Tja, onze jongens zijn op jongensdagen verwekt, dus ik vond het nog niet zo gek om te proberen. ;) Maar goed, misschien is het toch wel flauwekul. De chinese kalender zegt 'jongetje' maar zei bij onze beide zoons 'meisje'. Dus of de kalender heeft het voor één keer goed, of weer fout en voor mij dus goed....

Ach, het is allemaal speculeren. Ik weet het niet. Ik heb voor mijn gevoel gedaan wat ik kon en wilde en dat moet maar genoeg zijn. Zo niet, dan ben en blijf ik een jongensmoeder. En dan ben ik daar ook heel trots op. Ik heb nu al twee geweldige zoons, die derde zal vast net zo geweldig zijn! Hebben we de drie musketiers rondlopen. En ze zitten qua leeftijd dicht op elkaar wat voor hen wel heel leuk is (eerste zoon zal 3,5 zijn en de tweede bijna 2 ).

En toch he, heel diep van binnen, kan ik me gewoon niet voorstellen dat ik nooit een dochter zal hebben... Time will tell. Ik ga gewoon lekker genieten van deze laatste zwangerschap en me zo min mogelijk bezighouden met piekeren over het geslacht. En genieten lukt aardig want ik heb echt nergens last van. Hopelijk blijft het zo!

Enne, ik vind het fijn dat ik hier zo lekker kan kletsen hierover. Jullie begrijpen me tenminste en kijken me niet met de nek aan. Dat doet een mens goed! Dankjulliewel daarvoor!

Groetjes, Isabel
Afbeelding
Isabel76

Berichtdoor Lies79 » 05 feb 2008, 15:41

Inderdaad 'Time will tell ..' en zodra je bevallen en wel thuis bent 'tell' jij het aan ons hé :D .

Geniet maar met volle teugen!
Pluk de dag!
Lies79

Berichtdoor Isabel76 » 05 feb 2008, 15:50

Nou en of Lies, zodra ik op een stoel kan zitten, 'tell' ik jullie alles!
Afbeelding
Isabel76

Volgende