ovulatietest clearblue

Moderator: Thomas Lepouttre-1

ovulatietest clearblue

Berichtdoor denver » 25 aug 2013, 21:38

Wie van jullie heeft deze (of andere) ovulatietesten al gebruikt? Wat zijn jullie ervaringen?
Afbeelding
Pilstop: 30/5, MK september, Ronde 1 na MK 36 dagen, ronde 2 dag 34 van mijn cyclus maar geen idee of ik al een eisprong had...
denver

Re: ovulatietest clearblue

Berichtdoor mama van a... » 25 aug 2013, 21:49

Ik heb de ovulatietesten gedaan van kruidvatmerk en ze deden hun werk :)
mama van a...

Berichtdoor Fienn » 25 aug 2013, 21:49

Ikke! Duidelijk hé, geen twijfel mogelijk: ofwel een :) ofwel een :(

Maar wel duur natuurlijk.
Na 24 rondes eindelijk zwanger!!

Afbeelding
Fienn

Berichtdoor denver » 25 aug 2013, 21:54

En test je dan echt elke dag??? Mijn cyclussen tot nu waren vrij normaal tot mijn laatste: slechts 21 dagen dus weet niet goed wanneer ik moet beginnen testen....
Afbeelding
Pilstop: 30/5, MK september, Ronde 1 na MK 36 dagen, ronde 2 dag 34 van mijn cyclus maar geen idee of ik al een eisprong had...
denver

Berichtdoor mama van a... » 25 aug 2013, 22:20

Ik moest hormoonpillekes nemen dus wist perfect op welke dagen ik moest testen.
Ik denk (als ik me goed herinner) dat gyne zei dat je op dag 12 en dag 13 van je cyclus moest testen. Indien positief, dan heb je tussen de komende 12 en 24 uur je eisprong.
Als je regelmatig bent is het wel handig en kan je beetje gokken welke dag dag 12 en 13 zijn, maar als je erg onregelmatig bent kan het natuurlijk een kostelijk grapje worden...
mama van a...

Berichtdoor ella1206 » 25 aug 2013, 23:37

Ik heb de testen van het kruidvat en van sensitest gedaan.
Beide werkte goed. Ik begon een paar dagen voor mijn vermoedelijke ovulatie te testen.

Bij de testen zit een kalender en daarmee kan je uitrekenen wanneer je moest beginnen te testen.

Als je echt zeker wil zijn kan je beginnen te testen aan het begin van je cyclus en dan doe je dat om de twee dagen. Als de lijn donkerder begint te worden kan je dan elke dag testen.

Als ik je een goede raad mag geven, neem deze van het kruidvat of van sensitest, veel goedkoper en even goed,
ella1206

Berichtdoor Om Tine » 26 aug 2013, 09:40

Hallo

Hier deze maand gebruikt. Op de dag van mijn LH piek had ik 's morgens een :( en rond 18 een :) .. de ochtend erna terug :( .
Dus gelukkig 2 testen gedaan (had heel veel buikpijn, dus voelde het ook).

Nog een tip: Via pleinshoppen.nl is het goedkoper (20 testen = 35€) (2zwangerschapstesten CB digitaal = 15€!!)
Volgende dag in huis (ik ben van BE)

groeten
Afbeelding

Afbeelding
Om Tine

Berichtdoor denver » 26 aug 2013, 10:40

Ik heb deze keer een pakket bij de apotheek gekocht: 7 testen 35 euro :s

Hier niks met lijntjes: happy face of niet...

En testen jullie dan elke dag op hetzelfde uur? Met ochtendurine mag het niet klopt dit??? Vind het wel beetje raar om dan elke dag op mijn werk te testen. Wat als ik buitenshuis een vergadering heb???? Wanneer testen jullie?
Afbeelding
denver

Berichtdoor Noeggie » 26 aug 2013, 11:32

Ik heb een minder positieve ervaring met de digitale clearblue. Op een dinsdagavond een positieve test, en pas drie weken en twee dagen later m'n ms gekregen. Je krijgt sowieso twee weken na je es je ms dus in mijn geval heeft die clearblue een vals positief resultaat gegeven. 't Was ook niet dat er een vroege zs was die is misgegaan ofzo want een paar dagen en de dag voor m'n ms heb ik een zs-test gedaan en die waren beide zo negatief als maar kon zijn.
Dit is natuurlijk eerder de uitzondering dan de regel, maar wou het je toch even meegeven.
Afbeelding
Noeggie

Berichtdoor Julieke83 » 26 aug 2013, 12:22

Hallo dames,

Ik heb er me ook 7 aangekocht voor de eerste keer en vanaf volgende week kan ik ze uittesten, ben eens benieuwd, want ze zijn inderdaad zeer prijslijk :shock:
Ik heb ze besteld via bol.com

Groetjes,

Julie
Julieke83

Berichtdoor denver » 26 aug 2013, 13:00

Hey Julie,

Hier ook voor de eerste keer in mijn leven.... Maar weet nog niet goed wanneer ik ze het best zou beginnen gebruiken. Heb het gevoel om zeker te zijn dat ik gewoon vanaf nu elke dag moet testen, maarja wie zegt dat ik terug een cyclus van 21 dagen heb??? Misschien is de volgende wel 40 dagen... Sja dan ga ik veel testjes nodig hebben hé :s

En wat moet ik al eerste dag van mijn cyclus zien??? Vorige cyclus is begonnen op 2/8. Maar op 19/8, 20/8, 21/8 en 22/8 had ik telkens 's avonds een beetje bruin/bloed verlies. De volgende ochtend was het terug gedaan. Op 23/8 's avonds fel bloedverlies dat dus nu al een heel weekend duurt. Ik veronderstel dus eerste dag van mijn cyclus 23/8???

Veel succes alvast!!!
Afbeelding
denver

Berichtdoor Om Tine » 26 aug 2013, 13:06

@Denver: Je kan dat laten berekenen op de site van CB.
Afbeelding

Afbeelding
Om Tine

Berichtdoor denver » 26 aug 2013, 13:24

@OM Tine: heb ik al gezien, maar zoals je onderaan men berichtje kan zien is mijn cyclus vorige maand heel raar geweest. Normaal zou ik beginnen testen op de 9e dag maar nu heb ik schrik als het weer zo een korte cyclus is dat ik dan terug te laat ga zijn :s
Afbeelding
denver

Berichtdoor Om Tine » 26 aug 2013, 13:26

Ik zou dan op 21 dagen rekenen, ov. testen bijkopen indien nodig..
Afbeelding

Afbeelding
Om Tine

Berichtdoor Julieke83 » 26 aug 2013, 15:48

Hey Denver,

Ik zou mij ook baseren op de 21 dagen cyclus, je bent beter te vroeg dan te laat ;)

Ik heb bijna altijd een cyclus van 28 dagen en dan zeggen ze om te beginnen testen op dag 11, wat 3/9 zou zijn bij mij, maar volgens de berekeningen zou mijn ovulatie pas zijn op 6/9. Dus ik denk dat ik 5/9 ga beginnen testen. Als ik mij ga kunnen inhouden natuurlijk. Vermits ze vrij kostelijk zijn wil ik er ook zuinig mee omgaan :D

Heel veel succes en laten we hopen dat het werkt :)

Groetjes
Julieke83

Berichtdoor SteSeSa » 26 aug 2013, 17:05

Julieke83, niet dat ik zo'n prof ben in ovulatietesten, maar ik wilde je toch even zeggen dat 5/9 echt wel te laat zou zijn om te starten. Je ovulatie valt binnen de 24 en 48u NA een positieve ovulatietest, wat dus betekent dat je de piek wss al voorbij bent op 5/9. Jij moet dus idd 3/9 starten met testen, best in de namiddag en 2u voordat je test niet teveel drinken.

Ikzelf testte 2x per dag vanaf dat het streepje zichtbaar werd, maar dames, ik heb dat maar 1 ronde gedaan, hoor! Vond dat té stresserend om altijd op je drinken te letten, te plassen, streepjes te interpreteren en weet je, ben al sinds december 3 keer zwanger geweest en die ronde met ovutesten werd ik gewoon ongesteld...

Gewoon genoeg genieten van jullie mannetjes en niet gefocust gaan "klussen" op de dagen dat een ovulatietest het aangeeft, zorgt volgens mij nog altijd voor meer succes ;)

In elk geval, have fun met de testen, dames! :D Onder het motto dat je het gewoon eens geprobeerd moet hebben, hé ;)

Dikke zoen
Sarah

PS: er zijn wel meerdere verhalen van vals positieve ovulatietesten, zowel van CB als van Kruidvat...
Na 3 miskramen (pilstop 6/12) starten we weer met het proberen realiseren van onze grote droom (8/13)!
Na 3 rondes verplichte rust: start met de pil: 25/10/13
Pilstop 12/13 en laatste ms 24/1/14 - 8/11/14 werd ons langverwachte wondertje geboren <3
SteSeSa

Berichtdoor Nathalie7175 » 26 aug 2013, 22:40

ik was daar zeer tevreden van... duidelijk kan niet!!!

met de kruidvatovulatietesten had ik zeven dagen aan een stuk een positief resultaat...
Nathalie7175

Berichtdoor denver » 27 aug 2013, 08:34

Dames ik heb jullie raad opgevolgd en deze morgen getest. Jullie raden het nooit maar ik kreeg direct een lachend gezichtje. Dus we weten wat te doen vanavond :)
Vandaag is dag 5 van mijn cyclus, dus dat zou willen zeggen dat ik terug een super korte cyclus heb. Zonder die test zou ik dat dus nooit geweten hebben en waren we elke maand rijkelijk te laat met klussen...

Alhoewel ik toch nog een beetje men twijfels heb over die test. Een korte cyclus kan natuurlijk maar misschien is het gewoon vals positief. Daarom ga ik binnen enkele dagen terug eens een test doen, gewoon om te zien dat ik dan (hopelijk) geen lachend gezichtje krijg.

Iedereen al heel erg bedank voor al jullie reacties. En nu duimen maar dat ik net als mijn vriendin van de eerste keer prijs heb met deze test :)
Afbeelding
denver

Berichtdoor Julieke83 » 27 aug 2013, 11:09

@Stesesa: bedankt voor de tip, ik ga ze zeker opvolgen en vroeger testen, kwil mijn kans niet voorbij laten gaan ;)

@Denver: ik zou zeggen veel klus plezier deze avond en "proberen" er niet teveel aan te denken, maar zoals ik ook weet, gemakkelijker gezegd dan gedaan :)

Succes dames :lol:

Groetjes,

Julie
Julieke83

Berichtdoor denver » 28 aug 2013, 12:52

Argh het was toch niet makkelijk als gedacht om te klussen op commando :s Pffff vind ik echt niks aan! Op zich was het wel leuk hoor, maar gewoon die uren ervoor zo weten dat het er nu MOET van komen deed me niet bepaald veel goesting krijgen.
Dan was er ook nog het feit dat mijn MS eigenlijk nog niet volledig voorbij waren. Maar moet zeggen das beter meegevallen dan gedacht...

Vanaf nu geen testje meer en terug beetje meer genieten van elkaar en het klussen :) We zien wel binnen enkele weken of het prijs is of niet. Ik ben alvast benieuwd naar de andere ervaringen met de ovulatietesten. Veel succes alvast!!!
Afbeelding
denver

Berichtdoor Noeggie » 28 aug 2013, 13:30

Denver, ik heb één cyclus ovulatietesten gebruikt dat mijn ventje ervan wist en dat "commando-poepen" vonden wij ook allebei maar niks. Het voelde erg onwennig om eraan te beginnen. Eenmaal bezig was het wel leuk natuurlijk, maar toch, 't is een raar gevoel.
Daarna heb ik nog twee of drie cycli ovu-testjes gebruikt zonder dat hij het wist, en als ik dan een positieve ovu-test had, maar hij had geen zin om te dansen, werd ik toch alleen maar slechtgezind. En na die vals positieve ovu-test (was ergens in mei) heb ik heel de boel maar achterwege gelaten. Binnenkort naar de gyn omdat we nu toch al een jaar bezig zijn, maar ondertussen wordt er hier alleen gedanst als we goesting hebben en dat maakt het toch een héél pak leuker :lol:
Afbeelding
Noeggie

Berichtdoor Mielie » 28 aug 2013, 13:35

Hello

Ik wil nu niet de boel verpesten, maar ik vind dag 5 in de cyclus, als je zelfs nog MS hebt, écht wel vroeg voor een positieve ovulatietest. Ik heb eens een twijfelachtige test gehad op dag 9 van de cyclus. Ik zei dat nadien tegen de gyn en die zei dat zelfs al zou ik een eisprong gehad hebben dag 9-10 (wat hem onwss leek), de kans dat dat iets uit zou voorkomen, zéér klein was. Een bevrucht eitje moet zich namelijk innestelen in je baarmoederslijmvlies, dit moet dus dik genoeg zijn. De 'gelukzakken' onder ons die soms op follikelmeting moeten, weten dat de gyn eigenlijk naar 2 dingen kijkt: grootte eitjes en dikte baarmoederslijmvlies. Op dag 5 (of zelfs 7) van de cyclus is de kans zeer klein dat je baarmoederslijmvlies dik genoeg is voor een innestelling, zeker als je nog bloed aan het verliezen bent en je bsv dus eigenlijk nog steeds aan het afbreken is. Ik zou als ik jou was toch voor de zekerheid eens met je gyn overleggen. Mss zit ik er helemaal naast hé! En ik hoop het van harte voor jou! Maar dat is wat mijn gyn toen zei en ik wou het je maar even meegeven!
R1: 45d (MS opgewekt via Duphaston)
R2: 42d (MS opgewekt via Duphaston)
R3: 28d (Clomid 50mg)
R4: 38d (late ES - Clomid 50mg)
R5: / (Clomid 100mg)
R6: / (Clomid 150mg)
R7: 29d (rust)
R8: Menopur - Zwanger!

Afbeelding
Mielie

Berichtdoor denver » 28 aug 2013, 14:27

@Mielie: super bedankt voor je berichtje. Klinkt heel logisch wat je zegt, dus ik zal me nu ook weer niet te veel vastpinnen op een positief resultaat. We zien wel wat er komt.

@Noeggie: same feeling. Als we de rest van de ovulatietesten gebruiken dan ga ik men ventje niet meer op de hoogte brengen want nu was alle spontaniteit weg. Veel succes nog, ik hoop dat de gynae jullie snel kan verder helpen!! En geniet nog van het kluswerk :)
Afbeelding
denver

Berichtdoor miss_elie » 30 aug 2013, 20:58

Deze maand voor het eerst geprobeerd met kruidvat ovulatietesten maar da wordt toch niks hoor. Ik snap er de kl**** van. Ofwel heb ik twee dezelfde streepjes maar zie je ze maar half, ofwel zit ik te kijken of ze wel 'helemaal' gelijk zijn en ni een klein beetje lichter, nen dag negatief,nen dag positief, da klopt toch ni ze. Volgende maand(indien nodig;-)) clearblue.

Mijne vent is ook ni voor da 'commando-poepen'. :p ik vind dat eerlijk gezegd wel 'stimulerend' omdak dan altijd denk *we're creatief a miracle!* :p hij is minder romantisch blijkbaar. :p
miss_elie

Berichtdoor Noeggie » 30 aug 2013, 21:02

Miss elie, ik denk er ook zo over, maar mijn ventje vindt dat idee ook niet zo romantisch :lol:
Afbeelding
Noeggie

Volgende