wat kopen jullie voor sinterklaas ?

Moderator: Thomas Lepouttre-1

wat kopen jullie voor sinterklaas ?

Berichtdoor pfff » 22 okt 2007, 17:33

Wat gaan jullie kopen voor sinterklaas?
ik heb 2 zoontjes de oudste is 3 en de jongste 20 maand

voor de oudste hebben we het al besteld maar voor de jongste weten we het niet .het is echt moeilijk vind ik .
pfff

RE: wat kopen jullie voor sinterklaas ?

Berichtdoor Saar » 22 okt 2007, 19:13

Wij hebben ook al zo veel speelgoed en met het meeste spelen ze dan toch niet echt. Vreselijk vind ik dat.
Daarom zal het speelgoed beperkt zijn (voor elk één of twee kleinere dingen, ter aanvulling op hetgeen ze al hebben) en krijgen ze elk nog een dekbedovertrek. Dat hebben ze meer nodig dan nog meer speelgoedjes. Wat het precies wordt is nog niet beslist, omdat ik ook een beetje wil rekening houden met hun wensen (vooral van de oudste dan, die is 4), maar we zien dan wel.
Saar

Berichtdoor Gast » 22 okt 2007, 19:23

dochter van 3: barbiepop, dvd van plop, boekje met spelletjes, 'speelmaïs'
zoontje van 1: garage van janbibejan, die staat al een tijdje klaar en nu zullen ze er samen al plezier aan hebben.
Gast

Berichtdoor Gast » 22 okt 2007, 19:31

ik ben ook al gaan shoppen voor ons meid van 29 maand
wat had ik mee
de manege van playmobile met nog een appart paardje erbij
eetstoel voor haar pop
hamertje klop
3dvd's my little pony
4dvd's dora en 3 spelletjes voor op de pc
nog een kleuren prikboekje
3 puzzeltjes
prinsessemuiltjes
en voor kerstmis heb ik een paardje van bij leenbakker gaan halen zo eentje waar je op kan zitten
en voor nieuwjaar een nieuwe fiets
we hebben maar eentje niet dat ze verwend is maar ik vind de sint brengt toch speelgoed he

Gast

Berichtdoor Gast » 22 okt 2007, 19:42

En hier staan al 4 grote wasmanden klaar die weg mogen, speelgoed waar nooit naar omgekeken werd :(
Dus hier komt niet te veel meer binnen!!!
Vorig jaar hele collectie winx poppen gekregen, ze rollen hier ergens!
Gast

Berichtdoor Anja » 22 okt 2007, 20:21

Ons zoontje is met sint niklaas 20 maanden en we denken een grote doos duplo's te kopen met zo een bouwplaat erbij. Verder niets voorzien, hij krijgt nog op 4 andere plaatsen. Ook al hebben nog maar 1 kleintje, ik vind dat het qua budget toch binnen de perken moet blijven. Ik denk dat ik tussen de 50 en 60¿ zal betalen. Kerst en nieuwjaar zullen ook beperkt blijven qua geschenken, niet het aantal telt volgens mij, wel dat ze iets nieuws krijgen wat hun aandacht trekt.
Anja

Berichtdoor @19:31 » 22 okt 2007, 21:26

Niet verwend?? Dat is dan uw mening maar als ik zie welke omvang van geschenken je kind op een korte tijdspanne krijgt dan stel ik me daar toch vragen bij. Ik denk dat ze meer krijgt dan mijn kinderen op een jaar tijd.

Hier 2 jongens van 6,5 en 2,5 jaar. Zij krijgen telkens voor de Sint en verjaardag geschenken van ongeveer 50 euro per kind. Tussendoor soms een een kleinigheidje, met kerst een boek of dvd, met nieuwjaar een presentje voor de nieuwjaarsbrief alsook bij Pasen.

Voor de Sint is het dit jaar :
Oudste :
-thuis : soldatenbastion van playmobil (45 euro) en een nieuw pak kleurstiften en boek.
- van tante : playmobil of nog iets uit te kiezen voor 20 euro
- van grootouders papa's zijde : playmobil en iets anders voor zo'n 30 euro.

Jongste :
- thuis : bouwwerf van duplo (49 euro) en ook nieuwe stiften
- tante : graver van duplo
- grootouders : betonmolen van duplo en nog wat aanvullend speelgoed of boekjes.

Grootouders langs mijn zijde doen geen Sint maar geven met Kerst een pakje.
@19:31

Berichtdoor 19:31 » 23 okt 2007, 06:31

als ik kind was bracht de sint ook vanalles ik vod dat fijn als ik opstond en dat stond daar allemaal
en ik was ook niet verwend
bij en meter en peter krijgt ze ook iets van rond de 25 euro daar krijgt ze alleen iets als het feest is
voor haar verjaardag heeft ze 1 groot stuk gekregen waar we allemaal met hebben bijgelegd dus mag ze nu wel wat meer cadeautjes hebben
en zoals vorig jaar zal ze nu ook blij zijn
en ja ze is zelfs al content met stiften maar zoals ik al eerder schreef de sint brengt bij ons veel pakjes dat is gewoon zo
van papa zijn werk krijgt ze ook een cadeautje en van oma en de suikertante ook
en van de mensen die voor de sint speelgoed geven krijgt ze met de feestdagen centen of kleertjes
dus 1 keer opt jaar dat speelgoed vind ik niet verwend zijn
19:31

Berichtdoor k » 23 okt 2007, 07:12

Hier ook 2 kindjes: dochter = 2jaar; zoontje = 4jaar

Hier krijgen ze maar 1 stuk voor elk en samen 1 gezelschapspel.
Voor mijn zoontje wordt het playmobil: ofwel ridders ofwel zoo.
Maar voor mijn dochter is het ook moeilijk. Ze speelt graag met poppen, maar ze heeft er al 3 en dat is meer dan genoeg (en veel toebehoren: buggy, maxi-cosi, papflesjes, reistas, etc...). Nu krijgt ze van haar meter een verzorgingstafel/bad voor de pop. Dus weten wij niet goed meer wat geven. Ik dacht eerst ook playmobil voor haar omdat ze er ook mee speelt, maar zij zegt steeds "poppen van sint".

Ze hebben redelijk wat speelgoed, maar het meeste van 1 merk (dus geen duplo + megablocks), Ze hebben playmobil, duplo, keukentjes met toebehoren, poppen, autos (en puzzels, kleurboeken, spelletjes...). En alles waar ze niet mee spelen (zoals little people) zet ik 4 maanden weg en geef ik hen daarna terug, als ze er dan niet mee spelen, geef ik het weg aan vrienden met kindjes van 10 maanden; en dat weten ze; nu zeggen ze zelfs soms: "dat is voor de baby van xxxxx"
k

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 07:41

Mijn zoontje is nu bijna drie jaar en krijgt dit jaar voor het eerst speelgoed van de sint. De voorbije twee jaren kreeg hij kleertjes, hetgeen ik toen veel nuttiger vond. Een kind van nog geen twee jaar beseft dat toch nog niet en te veel speelgoed is absoluut niet nodig. En trouwens speelgoed kreeg hij al voldoende van de grootouders, die kunnen dat gewoon niet laten.
Dit jaar krijgt hij duplo, daar speelt hij heel graag mee.
Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 08:12

Ik heb nog twee jongere broertjes (15 en 8) en die hebben dit weekend hun speelgoed opgeruimd. Twee auto's vol (grote koffer + achterzetel) hebben ze kunnen afzetten. Na het sorteren bleef er nog een hele kast over waar hij nu al mee kan spelen. Een aantal dingen hebben we aan de kant gezet, die zullen 'van de sint' zijn. En hij zal een mooi centje op zijn rekening krijgen in de plaats. Wat heeft het voor zin nog meer speelgoed te geven, hij heeft nu een massa nieuwe dingen. Hij was trouwens gisteren enkel geïnteresseerd in de autos :-)
Gast

Berichtdoor pascale » 23 okt 2007, 17:04

Mijn dochtertje is 3 en kijkt heel graag mee in de reclameblaadjes en telkens zegt ze dan 'mama, dat wil ik eens kopen' haha
Dus ik ga haar dit jaar vanalles uit de boekjes laten knippen en plakken (dan is ze weeral bezig;-)) en zeg haar dat de Sint dan een paar dingetjes zal uitkiezen. Het hoeft niet altijd veel en groot te zijn, wel glitter, roos, prinsessen, boekjes enz en dat hoeft niet allemaal superduur te zijn.
mijn zoontje is net 1 jaar geworden, die krijgt uiteraard ook speelgoed en boekjes want daar is hij helemaal zot van. Speelt ook graag met little people en daar spelen ze eigenlijk samen ook goed mee , dus mss zoiets.

Ik moet zelf ook nog kiezen ;-)
pascale
pascale

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 18:48

mijn dochtertje word ook 3 jaar.
En hier krijgt ze een keukentje met toebehoren van ons.
Een was en strijkcenter krijgt ze van de grootouders.
Poppen en verzorgingstafel heeft ze al zeker genoeg.
Wij geven ook iets van een 50 a 60 euro ongeveer per kindje.
Heb nog een kleintje van twee maanden maar weet nog niet wat we zullen bij kopen,( waarschijnlijk kleertjes )
Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 19:13

Zoon van 6: geotrax (4de x al) maar is er zo zot van én je kan steeds pakketten bijkopen, transformer en gezelschapspelen

dochter van 2,5: haar allereeste echte pop van annabell, koffiezet en CDspelertje met micro en cd van K3

Dan nog wat boekjes, dvd, playdoh en snoepgoed
Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 21:21

met sinterklaas zal ze 23 maanden zijn.
- een keukentje
- eetstoel voor pop
- houten puzzels (die hier nog in de kast liggen tegen dat de tijd rijp was om ze te geven)
- + speelgoed bij de grootouders

kerstmis:
- centjes voor speelhuis
- bon voor schoenen en kleren
- tekengereif

Verjaardag: (1 maand na de sint)
- centjes voor speelhuis
- bon voor schoenen en kleren
- kleren voor haar poppen
- + grootouders
Gast

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 09:36

Ik heb 2 zoontjes die op veel plaatsen Sint en Kerst krijgen. Zijn ze verwend? Nee, ik vind dat op gezette tijdstippen (veel) cadeaus geven niet verwennen is. Elke keer toegeven als ze zagen in de winkel of zo (wat mijn oudste nooit doet), vind ik dan weer wél verwennen. Maar kom, ik vind dit vooral een onderwerp om ideeën op te doen dus laat ons niet teveel ingaan op dat verwen-aspect.

Hier komt onze (was)lijst

De oudste (wordt 3 tussen Sint en Kerst). Voor hem vind ik het nog redelijk makkelijk om dingen te verzinnen.

Sint
Thuis: brug van duplo, duploblokken, Mijn eerste wie is het, boekje van Jules

Op andere plaatsen (wat ik weet): tekenbord, duplo brandweerwagen, playmobil jeep met aanhangwagen, puzzel

Kerst
Thuis: playmobil kampeerwagen, zwembroek (niet echt toepasselijk maar hij kan wel een extra gebruiken), stickerboekjes, Plop dobbelspel

Op andere plaatsen (ook hier weet ik veel dingen nog niet): kleren, grote sammies trolley om op reis te gaan, boeken

Verjaardag:
Van ons: luxetreinset van Duplo

Van anderen: weekendje Efteling in het Eftelinghotel, duplo vliegtuig, playmobil dino's, abonnement op Teletubbietijdschrift, laptop Nijntje, spelletjes van Haba (maar ik weet niet welk)

De jongste (dan 6m)

Hier heb ik nog heel veel inspiratie nodig (zowel voor ons als voor op lijstjes voor andere mensen). Het meeste speelgoed hebben we immers nog en kleren koop ik zelf al wel veel. Geld vind ik niet echt een cadeau.

Sint
Thuis: V-tech liedjesboek, blokken, ??????

De rest: cotoons badring, ?????????

Kerst

Thuis: buggyboekje, zwembroek, zo'n stuur van V-tech, speelgoedopberger voor z'n kamer

De rest: ook zo'n Sammies trolley, kleren, ????????

We krijgen ook nog met Kerst voor het hele gezin een abonnement op Planckendael.
Gast

Berichtdoor M » 24 okt 2007, 10:26

Wij hebben een jongenstweeling van 22 maanden en hebben het volgende gekocht:

- tafeltje en stoeltjes (hebben ze wel dringend nodig, want ik merk dat ze er behoefte aan hebben; nu zitten ze dikwijls op hun knietjes aan de salontafel..)
- garage met verschillende autootjes
- keukentje van Smoby
- auto met afstandsbediening voor 2-jarigen
- camion waar je blokjes in verschillende vormen kan insteken en die dan opkiept
- inlegpuzzels
- dvd Bumba

Van de peters krijgen ze elk een elektrische quad, van 1 meter weet ik dat ze al een soort computertje van vtech gekocht heeft en oma heeft al wat duplo blokken klaarstaan..

Best wel veel als ik dat nu allemaal zo opschrijf, maar ja, het is ook maar 1x per jaar sinterklaas hè! :-)

Met kerst blijven we heel bescheiden en krijgen ze een klein kadootje of wat kleertjes..

Daaaaaaaaag
M

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 10:39

hoi

wij mogen op het werk allebei iets kiezen, ik twv 35 euro, mijn man voor 25 euro.
wat ik ga nemen voor mijn zoontje van bijna 2:
1/ twijfel tss ofwel keukentje ofwel garage van little people
2/ een piano op voet met muziektoetsen en microfoon

bij opa en oma aan beide kanten komt de sint ook én hij verjaart ook nog eens kort na sinterklaas. Ik dacht aan een speelgoedlaptop van nijntje en verder misschien een kleurboek / pyama / dvd ofzo.

het zal al meer dan goed zijn dan ...

ik denk ook niet dat het kwaad kan dat een kind veel speelgoed heeft , stond trouwens ook in het boekje van de gezinsbond. Het is wel belangrijk om ze niet altijd met alles tegelijk te spelen, geldt vooral voor peuters, want dan verliezen ze hun interesse. Op dze leeftijd moeten mama en mama speelgoed aanbieden . Ik doe dat nu ook zo, ik zet het meeste weg en neem 's morgens een paar dingen en daar mag hij die dag mee spelen .

doei !
Gast

Berichtdoor @ hierboven » 24 okt 2007, 11:36

Wij hebben die garage en daar heeft hij eigenlijk nooit veel mee gespeeld. Af en toe is het een tijdje populair. Zo'n keukentje hebben we niet maar als we ergens zijn, speelt hij daar wel veel mee. Zie wel een beetje welk keukentje het is. Voor 35 euro zou dat wel eens kunnen tegenvallen. Vooral zien dat het hoog genoeg is, zodat ze er lang genoeg plezier van hebben. Anders zou ik misschien toch voor de garage gaan.
@ hierboven

Berichtdoor nath » 24 okt 2007, 13:02

bestaat er een teletubbietijdschrift??? echt? waar vind je dat?
nath

Berichtdoor Gast » 24 okt 2007, 13:15

Yep, dat bestaat en wordt hier kapot gelezen. Het is 2-maandelijks en da's veel te weinig naar de zin van onze oudste zoon. Ze verkopen dat hier gewoon in het lokale supermarktje (echt zo'n klein dorpsding, een supra) maar ik vermoed dat ze dat in een krantenwinkel of de Carrefour of Delhaize ook wel hebben. Het wordt uitgegeven door Sanoma Nederland (maar hier in België verkopen ze het dus ook). Via google zul je het ook wel vinden.
Gast

Berichtdoor die van 23 okt 19:13 » 26 okt 2007, 13:50

We zijn vandaag gaan 'sintshoppen' en het is toch lichtjes veranderd:
zoon van 6: walkie-talkie, telescoop, laserspy, 3 MBspelletjes (waaronder elektronische Dr. Bibber) en transformer.

dochtertje van 2,5: Babypop Annabell, pyama+ ondergoed en flanellen dekbed van K3, DVD K3 ijsprinses, megamindypop en masker, van die maïsblokjes om te knutselen, Cd speler met micro en cd KidsTop20, spel van Nijntje, kledij van de zeeman maatje 50 voor haar pop (=véél goedkoper!)

Ook nog Playdoh en boekjes
die van 23 okt 19:13

Berichtdoor Miss Gemini » 26 okt 2007, 14:31

dochter van 2,5, babyknuffelpony van my little pony, een rody springpaard een spelletje van HABA en de grote zoo van duplo. En natuurlijk veeeeeeeeel chocola, want ik heb een echt chocomonster ;)
Miss Gemini

Berichtdoor Gast » 26 okt 2007, 14:40

Zoontje 21 maanden: baby's eerte laptop

Dochter 4.5 jaar: V-smile

en dat zal het zijn, de rest van de familie heeft beslist dat ze niets meer gaan kopen voor de kleinkinderen, neefjes en nichtjes, omdat ze al genoeg krijgen van de andere kant van de familie

aangezien mijn man geen familie heeft komt voor onze kinderen de sint dus enkel bij ons, en eerlijk vind ik dat best wel jammer, zeker omdat hun neefjes en nichtjes wel nog vééééél krijgen.
Gast

Berichtdoor Aan hierboven » 26 okt 2007, 16:06

Aan hierboven,

van welk merk is dat die Baby's eerste laptop? En vanaf welke leeftijd?
Aan hierboven

Volgende