Solliciteren of niet?

Moderator: Thomas Lepouttre-1

Solliciteren of niet?

Berichtdoor oktobervis » 18 apr 2016, 14:35

Ik blijf thuis voor mijn kindjes, tot ze naar school gaan, dat stond vast. Min of meer. Voor het geld moet ik niet gaan werken, we komen mooi rond en sparen zelfs wat.

Maar ik wil wel terug werken eens mijn 2 kinderen naar school mogen, alleen is de jongste nog maar 1 jaar oud. Dus dat is nog anderhalf jaar en dan wil ik part-time gaan werken.

Alleen, ik heb wel een hoger diploma, maar dat gaat normaal niet gepaard met een deeltijdse functie. Samen met mijn partner al over gehad dat het ideaal zou zijn mocht ik ergens voor een stad/gemeente kunnen werken. Tja, komt er net nu een vacature vrij die nogal ferm in de richting ligt van mijn diploma, in mijn eigen gemeente dan nog wel, part-time. Perfecte job, slechte timing.

Wat doe ik daar nu mee, solliciteren en zien waar ik uit kom? Maar wat als ik zou mogen starten? Dan heb ik geen opvang voor mijn jongste en eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze bij een vreemde is (familie is helaas geen optie). Zucht.

Ik kan wel huilen, ik wil solliciteren, maar wil mijn dochter niet bij een vreemde doen. Ok goed, zo'n zaken gaan traag, dus ik denk niet dat binnen enkele maanden de vacature al zal ingevuld worden, maar wat dan als ik toch zou mogen starten en ik het niet over mijn hart krijg? Of meer praktisch, ik vind geen opvang? Want zo eenvoudig is het niet, om opvang te vinden en dan nog wel deeltijds maar (bijna overal is het hier vanaf 4 uren een volle dag betalen, te gek voor woorden als ik maar 4 uur zou gaan werken op een dag en ik een volle dag moet betalen). Mijn man zou wel een maand kunnen thuisblijven om die opvang een maand te overbruggen, maar meer niet helaas. Toch niet aaneensluitend.
Dus stel dat ik dan toch zou mogen starten (kans is uiteraard toch klein, genoeg gegadigden), maar ik dan zou weigeren omdat ik het toch niet wil of niet kan praktisch gezien?
mama van 2 schatjes, 1 IVF'ertje en eentje die daarna natuurlijk kwam!
oktobervis

Re: Solliciteren of niet?

Berichtdoor Rihana » 18 apr 2016, 19:44

Ik weet niet zeldzaam zo'n functie is die je nu tegenkomt.

Ik zeg: doe je plan, en begin met solliciteren wanneer je kindje naar school is. Als je dan nog een paar maanden geen werk hebt omdat zoiets langzaam gaat is beter, dan nu met tegenzin gaan werken en je kindje achter moeten laten.

Ik geloof dat je tegen die tijd ook wel iets vindt wat op jouw pad past.

Succes!
Rihana

Berichtdoor blijdschap » 18 apr 2016, 20:25

Ik volg rihana !
+*
blijdschap

Berichtdoor oktobervis » 20 apr 2016, 10:24

Hey,
nog even met mijn echtgenoot over gehad en hij dacht toch ook wel dat ik er spijt ging van krijgen.
Job is echt wel zeldzaam, want is een job bij de gemeente zelf, het is dus nu of nooit.
Feit is, dat ik eigenlijk ook weer terug ging gaan werk, part-time, toen mijn oudste 8 maanden oud ging zijn, maar toen ontdekte ik dat ik zwanger was en dus maar niet gedaan. (Ging ook geen zin hebben, eens ik het niet meer ging kunnen verbergen, ging ik toch mijn 'ontslag' gekregen hebben, aangezien het starten was met een interimcontract.)
Ik ben echt bang dat ik dit ga laten liggen en spijt van ga krijgen, want ik heb altijd gezegd 'ik zou graag voor de gemeente werken'.
Bovendien is de kans dat ik de job echt krijg, erg klein. Maar ik wil het toch proberen, merk ik na een dag te tobben, haha!

O ja, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben een eind werkloos geweest en werk vinden is echt moeilijk! Zoveel mensen met een gelijkaardig diploma en zo weinig jobs. Grote kans, eens dat mijn jongste naar school gaat ik nog een jaar thuis zit...

Toch bedankt om te antwoorden, mijn gevoel zegt wel 'blijf bij je dochter', maar tegen dat de job echt start zal ze toch alweer anderhalf jaar zijn, dus een baby is het niet meer. Ja, het zal pijn doen om ze af te staan, maar dat zal het nu ook doen bij mijn oudste, als ze naar school gaat. Ik ga alvast extra van mijn jongste genieten terwijl ik nog thuis ben met haar alleen.
mama van 2 schatjes, 1 IVF'ertje en eentje die daarna natuurlijk kwam!
oktobervis