Oude forum leden ?

Plaats hier je opmerkingen, tips en vragen over het forum van Zappybaby.

Moderator: Thomas Lepouttre-1

Oude forum leden ?

Berichtdoor blijdschap » 13 okt 2016, 16:48

Zijn hier nog leden van voor de site aanpassing ? Boogschutter, desertrose, eva, fleur, hello kitty, boys, weegschaaltje, ajuintje, bebebouba, lien87, lienv, ....
+*
blijdschap

Re: Oude forum leden ?

Berichtdoor bebebouba » 14 okt 2016, 09:16

Hallo, ik kom af en toe nog eens piepen maar aangezien er niet veel berichten zijn :shock: maar het heeft lang geduurd eer ik er op kon... maar blijkbaar is dat bij de anderen ook.

Heb de indruk dat er veel 'verloren' is gegaan sinds de nieuwe site...

Mis het wel hoor...
Ik ben momenteel nog altijd thuis, en vind het wel leuk om eens een goeie babbel te doen... of leuke ideetjes te lezen voor lekkere receptjes

Hopelijk alles OK met iedereen, de mama's en de kids natuurlijk...

Hier zitten ze intussen in het 3lj en 2de kk en alles gaat vlot. De dochter zit op zwemmen en turnen. Sinds dit jaar zit ze in een pre-competitie groep... Zelf gekozen en ze doet het goed... Kleine man die is net gestart met een project van de provincie: voor 30€ kan hij over het hele schooljaar 3 sporten testen. Tot december doet hij judo (is niet zo een succes momenteel, maar het was nog maar de eerste les), van jan tot april gaat hij turnen en van april tot juni wordt het zumba (er zijn maar een paar sporten in de buurt die ze kunnen testen)...

Het ventje is sinds september terug full time aan het werk: was een hele aanpassing voor iedereen na 9 maanden. Maar dat is natuurlijk ook wel het teken dat voor mij alle zware behandelingen achter de rug zijn. Het waren S... eerste 6 maanden van 2016, maar nu ben ik rustig aan het herstellen. Heb intussen al een mooie, korte haarbos, mijn nageltjes komen er door, voel me alleen nog vaak moe en moet veel rusten. Organisatorisch laat mijn geheugen me nog vaak in de steek maar dat zou maar ook dat zou terug in orde komen... Geduld hebben zeggen ze... :D

In 2017 staat dan de reconstructie gepland: ik wil dit absoluut doen, ook al ben ik heel bang van de ingrepen... wordt zwaar en pijnlijk maar ik krijg er een prachtige boezem voor in de plaats :D

Hopelijk komen jullie nog eens langs op zappy... looking forward to read you!
bebebouba

Berichtdoor blijdschap » 14 okt 2016, 09:31

Bebebouba heel blij uw positieve bericht te lezen. Ik kan goed geloven dat het begin van 2016 van de kl*ten was. Uw verhaal is nooit uit mijn gedachten gegaan.

Onze jongens zijn ondertussen 6 en 7 en zitten in het 1ste en 2de lj. De tijd vliegt :-). Ondertussen zijn er hier ook wat hobbys binnengeslopen en weten we wat doen op woe, vrij en zondag :-).
Wij zijn bezig voor een 3de kindje en hopelijk mogen we snel een positieve test in de handen houden.

Ik mis zappy ook wel wat. Zo zonder veel nadenken vragen kunnen stellen, eens het hart luchten :-).
Zappy is echt leeggelopen heb ik de indruk.
+*
blijdschap

Berichtdoor bebebouba » 14 okt 2016, 10:05

blijdschap schreef:.
Wij zijn bezig voor een 3de kindje en hopelijk mogen we snel een positieve test in de handen houden.

Oh, zo leuk nieuws... Ik hoop voor jullie dat het vlot mag gaan en dat je daarna een leuke zwangerschap hebt...

Na onze jongste heb ik altijd gezegd dat ik een derde ook wel zag zitten maar mijn ventje zag dat helemaal niet zitten. Intussen heeft de natuur er anders over beslist want ik mag niet meer zwanger worden (mijn kanker was hormonaal positief, en dus wordt ik in menopauze gehouden) en ik heb daar nu wel vrede mee... Ik weet niet of ik lichamelijk, maar vooral emotioneel nog een zwangerschap of een baby in huis aankan... Ik probeer wel te genieten van alle kleine prustkes die rondom ons geboren worden... Lekker knuffelen en daarna terug aan de mama geven ;)
bebebouba

Berichtdoor boogschutter65 » 14 okt 2016, 16:33

Bebebouba, blij te horen dat het relatief goed met je gaat!

O, wat mis ik die goeie oude Zappytijd, het was een deel van mijn leven geworden :D Hopelijk komt er hier snel terug wat leven in de brouwerij.
boogschutter65

Berichtdoor desertrose » 23 nov 2016, 02:23

Ik ben eindelijk nog eens op zappy geraakt, problemen met inloggen en ineens terug gelukt.
Mamaloulu , wat een leuk nieuws , ik ben zo blij voor je. Ik weet dat je er zo naar uitkeek.
Hier wat minder nieuws , allé ja eerst was het positief. We hebben onze zaak verkocht en verhuisd naar de andere kant van het land. Daar een foodbar geopend . Alles leek goed te gaan tot ik te horen kreeg dat ik borstkanker had. Nu natuurlijk staan we voor een moeilijke periode. Maar we blijven positief
desertrose

Berichtdoor bebebouba » 02 dec 2016, 11:52

Desertrose, heb je een pbtje gestuurd... laat me weten indien je het niet ontvangt.

Zeker positief blijven, hoe moeilijk dat ook lijkt op het eerste gezicht...

Heel veel goeie moed... en laat maar weten indien ik van enige hulp kan zijn. Je mag me altijd contacteren.
bebebouba

Berichtdoor desertrose » 05 dec 2016, 18:50

Bebebouba heb je vrijdag mijn pb terug ontvangen?
desertrose

Berichtdoor bebebouba » 06 dec 2016, 19:09

desertrose schreef:Bebebouba heb je vrijdag mijn pb terug ontvangen?

Nee Desertrose, ik heb niets ontvangen... Ook niet in mijn spams :-(
bebebouba

Berichtdoor blijdschap » 06 dec 2016, 21:23

Desertrose: oh meid, ik was blij uw naam hier te zien staan maar wat je schrijft is veel minder.
Ik weet niet goed wat zeggen.
Wss vanalles dat moet geregeld worden enzo nu. Veel verandering in jullie leven. Heel veel sterkte !

Bebebouba hoe gaat het met u ?

Hiet loopt het zwanger worden niet zoals de vorige keren amai. Toen was het direct prijs en nu wat een gesukkel. Maar kijk, het is wat het is .
+*
blijdschap

Berichtdoor boogschutter65 » 07 dec 2016, 00:40

Desertrose, wat is me dat? Bebebouba en nu jij! En nog zoveel anderen in mijn directe omgeving. Ik ben er echt niet goed van, het lijkt wel een 'plaag'.
Klinkt cliché, maar ik wens je uit de grond van mijn hart heel veel sterkte toe!
We kennen elkaar niet in het echt, maar soms lijkt het of dat wel zo is, wàs eigenlijk, want het laatste jaar is er weinig te babbelen op Zappy maar daarvoor, amai, Zappy was bijna een deel van mijn leven ;)
Hoe nemen je kinderen het op? Kunnen zij het een beetje plaatsen?

Ik ben sinds 19 juli oma van een prachtige kleinzoon, Cyriel. De allermooiste, allerschattigste baby ter wereld ;)

Laat je nog iets van je horen?
boogschutter65

Berichtdoor bebebouba » 07 dec 2016, 11:40

Boogschutter, wij zijn nu echt 1 jaar verder... de voorbije weken waren soms moeilijk omdat ik op elke dag kon zeggen wat we toen vorig jaar deden... maar voor de rest gaat het relatief goed met mij. Ik heb nog kleine ongemakken van de chemo (die nu toch al een tijdje achter de rug is): héél snel moe, moeite met me te concentreren, broze nagels, en mijn weerstand is op alle gebied veel lager... De nabehandeling die ik momenteel nog heb (om de drie weken een spuit in het ziekenhuis en elke dag een pilletje als hormonotherapie) valt goed mee. Er stonden de laatste maanden verschillende examens op het programma en de resultaten waren allemaal goed. Vooral bij het genetische onderzoek waren we opgelucht...
En nu een jaar later staat 2017 in het teken van de reconstructie... Half februari ga ik voor het eerst onder het mes (in totaal zijn er 4 ingrepen gepland).
Het is een hele zware operatie. Er zijn verschillende technieken maar in mijn geval is deze de beste voor het beste resultaat...
Ze nemen een stuk weefsel uit de buik om daarmee volume te creëren in de borst. Dat weefsel moet onder microscoop adertje per adertje terug gehecht worden... en de operatie duurt min 8u...
De tweede ingreep (dan passen ze de tweede borst aan de nieuwe borst), volgt dan ofwel net voor of net na de grote vakantie. De twee laatste ingrepen (het maken van de tepel en de tatouage van de tepel), zijn daghospitalisaties dus véél minder zwaar.
Ik kijk er naar uit maar ben natuurlijk ook wel bang... Het herstel is langzaam en ik hoop dat mijn lichaam het allemaal aan zal kunnen.
We proberen nu ook langzaam de kids voor te bereiden want de tijd gaat snel, en ze moeten goed weten dat ik 5 tot 10 dagen in het ziekenhuis zal moeten blijven, en daarna enkele weken veel minder mobiel zal zijn (min 3w niet met de auto rijden bv). De dochter is blij voor de nieuwe borst (aangezien het uiterlijk voor haar belangrijk is), maar vindt dat ik toch wel lang in het ziekenhuis moet blijven (ze zullen de eerste 3 dagen ook niet bij mij mogen komen want de kans is groot dat ik de eerste 48u op intensieve lig ter observatie (om na te kijken of het weefsel niet wordt afgestoten). Maar dat komt wel in orde.... Ze hebben dit jaar zoveel meegemaakt en gezien, en toch halen ze er telkens het positieve uit.
De dochter zegt eerlijk dat ze het fijn vindt dat ik nog altijd 'ziek' ben (= niet aan het werk) want voor haar en haar broer is het leven zo veel eenvoudiger, relaxer: we moeten ons niet haasten om op school te zijn, mama heeft alle tijd als het eens een dagje moeilijker is, mama speelt taxi voor de activiteiten, ze moeten niet langer in de bewaking blijven, tijdens de vakantie mogen ze op stage maar MOETEN ze niet...
Er werd vorige week met de oncoloog afgesproken dat indien het financiëel lukt, ik zeker niet terug aan het werk ga tot na de tweede operatie. Tegen dan zijn we weer een jaar verder.
Ik probeer wel na te denken, wat ik daarna wil doen...misschien doe ik daarna wel iets helemaal anders....
Voilà, dat is zo een beetje het nieuws van de laatste maanden...
bebebouba

Berichtdoor bebebouba » 07 dec 2016, 11:54

Ah ja en Boogschutter, proficiat oma!!!!!
Geniet er maar 200% van: nu kan je lekker verwennen :-))

Weet je, voor mij is dat nog veraf, maar toch iets waar ik nu al naar uitkijk... misschien ook door wat er dit jaar allemaal is gebeurd...
De dochter (8) zegt momenteel dat ze alleen wil blijven met katten en zeker geen kinderen wilt... Gelukkig hebben we nog jaren voor de boeg om haar van gedacht te doen veranderen :-))
bebebouba

Berichtdoor desertrose » 15 dec 2016, 12:47

dag dames,

mijn excuses voor het late antwoord. ik raakte weer niet terug ingelogd op zappy. Had al wel eens terug een bericht geplaatst, en een privé naar bebebouba gestuurd, maar blijkbaar niet doorgekomen.

Dank je voor alle berichtjes van steun, dat wordt echt geapprecieerd.

Ondertussen ben ik een week geopereerd, het voordeel was dat mijn tumor dat toch al 4.5 cm was op een perfecte plaats zat om te operereren. OOk heb ik een okseluitruiming gehad, omdat er bij mij uitzaaiingen naar de lymfen was.

Volgende week dinsdag zou het gehele onderzoek dan afgerond zijn, en wordt mijn behandeling besproken.

Het dringt eigenlijk allemaal nog niet echt door, enkel vorige week zaterdag op mijn verjaardig ben ik wakker geworden en heb uren gehuild.

Voor de rest hou ik er zeker wel de moed in, maar het doet me pijn dat mijn lichaam niet meewil op de moment, de vermoeidheid en pijn zijn zwaar, maar we slagen ons erdoor.

Boogschutter, een dikke proficiat oma'tje, zalig hé, geniet er ten volle van

mamaloulu, ik duim mee voor jou grootste wens

bebebouba, wat heb jij al een traject afgelegd, diep respect meid

dames , is het geen optie om elkaar toe te voegen op facebook, of liever niet??

het beste voor iedereen, ik wens jullie fijne feestdagen en dat al jullie wensen mogen uitkomen in het nieuwe jaar

en hopelijk komt dit berichtje door. ;)
desertrose

Berichtdoor bebebouba » 16 dec 2016, 17:56

Desertrose, heb je een pbtje gestuurd ivm Fb ;-)
Boogschutter, Mamaloulu, laat ons weten of je dit ziet zitten, dan stuur ik mijn naam door in een pbtje...

Desertrose, je volgt me precies een jaar later... ik werd vorig jaar op 9 december geopereerd...Ik heb ook okseluitruiming gehad (had ook verschillende lymfen die niet goed waren)... Zeker goed de kiné doen... Neemt wat tijd (ik ging bijna 6m lang 3xweek) maar het loont de moeite. Ik heb nu een jaar later (bijna) geen last, en 99% van mijn armcapaciteit terug.
Enkel wanneer ik erg moe ben, dan krijg ik mijn arm niet gestrekt naar boven langst mijn oren... voor de rest soms wat gevoelig maar eerlijk, ik heb soms meer last langst de andere kant waar mijn port -a-cath zit...

De pijn van de operatie zou snel over moeten zijn (van wat ik me herinner)... Ik weet dat ik me tijdens de kerstdagen relatief 'goed' voelde...de vermoeidheid daar ga ik geen doekjes om winden: probeer er mee te leren leven want dat duurt nog even (zal natuurlijk ook afhangen van de verdere behandeling)...

Veel moed en ik hoop je snel op FB terug te vinden...
bebebouba

Berichtdoor desertrose » 16 dec 2016, 19:30

Bebebouba, heb je toegevoegd op fb. Probeerde net terug een privé bericht te sturen , maar lukt Weer niet. Op fb lukt het beter via messenger.
desertrose

Berichtdoor blijdschap » 17 dec 2016, 20:50

Kei goed idee. Stuur de naam maar door. Desertrose uw naam wist ik nog :-) en boogschutter dat is mijn facebook moeder geworden dus die ken ik ook :-)
+*
blijdschap