Vraagje aan mensen die een hond hebben

Vraagje aan mensen die een hond hebben

Berichtdoor bio-natuur » 01 sep 2015, 23:26

Hallo,

Wij zouden heel graag een hond hebben maar ik werk 4 dagen per week van 9 tot 5 en mijn man werkt voltijds. Weekends zijn we altijd thuis en ik de woensdag. We hebben grote kinderen van 20 en 19 jaar . De oudste is afgestudeerd en zoekt nu werk (is dus redelijk veel thuis en is bezig met toelatingsproeven voor de politie, als dit lukt is hij soms thuis als wij werken).

Is dit haalbaar?

Hoe doen jullie dat ? Een hond en uit werken gaan combineren ? Hoe lang kan een hond alleen thuis zijn over dag ?
bio-natuur

Re: Vraagje aan mensen die een hond hebben

Berichtdoor SenSi » 02 sep 2015, 12:17

Ik zou in een situatie waarbij je beiden (veel) van huis bent, eerder kiezen voor een kat dan voor een hond.

Ik heb zowel honden gehad als katten gehad, maar katten zijn op dat vlak echt veel minder veeleisend dan honden. Ze kunnen ook veel beter tegen alleen zijn. Een hond is echt een sociaal dier, een kat veel minder.
SenSi

Berichtdoor knubbe » 02 sep 2015, 13:27

Ik zou ook voor een kat opteren als ik in jullie situatie zat. Ik heb (grote) 2 honden en er kruipt toch wel wat tijd in. met een hond moet je in principe elke dag een goede wandeling maken , als je dan 's avonds thuiskomt na een lange werkdag heb je het huishouden nog dus meestal schiet de hond dan over. Ikzelf ben bijna altijd thuis dus ik heb er wel wat tijd voor maar een hond heeft het echt moeilijk om een hele dag alleen te zitten. En alleen het weekend is echt niet genoeg. Je hebt grote kinderen zeg je dus binnen een paar jaar zijn zij ook van huis weg . een hond heb je minstens 10 jaar , houd daar rekening mee ! ook als je met vakantie gaat of eens een dagje weg moet je oplossingen zoeken.
Een kat kan inderdaad veel langer alleen zitten en vind dit ook niet erg.
knubbe

Berichtdoor Ellen M. » 02 sep 2015, 14:22

Vooral als je voor een pup zou gaan zijn de eerste maanden belangrijk voor opvoeding en zindelijkheid. Ze moeten dan gewoon om de paar uur buiten kunnen voor hun ding te doen, anders komen er sowieso accidentjes en een bench helpt wel bij zindelijkheidstraining maar daar kunnen ze ook niet langer dan 4u in.

Misschien is een asielhond een optie, die al zindelijk is en bepaalde gewoontes. Een ouder dier is ook rustiger en slaapt meer.

Van welke regio ben je? Want de kweker waar wij onze hond haalden heeft momenteel 2 honden die een thuis zoeken.
Ellen M.

Berichtdoor ellentje80 » 03 sep 2015, 21:23

wij hadden onze hond ook al toen wij beide nog een full time job hadden, ik zeg niet zomaar nee maar er zijn dingen waar je rekening mee moet houden, vb je huisvesting en het soort hond. wij gaan niet iedere dag wandelen met onze hond maar wij hebben een kleine hond en we hebben uitloop waar de hond zelf kan spelen of wij met de hond twee keer per week gaan we naar de hondenschool dus onze woef heeft beweging genoeg. een mopshondje heeft veeel minder beweging nodig dan bvb een border collie als je een tuin hebt kan je al eens een wandeling overslaan mits je hond in de tuin kan lopen heb je geen tuin dan moet je echt wel je dagelijkse wandeling doen,
pups hebben idd veel begeleiding nodig eventueel neem je wat verlof om hem op te leren een hond uit het asiel is hier zeker een optie maar neem niet zomaar aan dat een asiel hond per definitie goed opgevoed is
Afbeelding
Afbeelding
ellentje80

Berichtdoor -zappymama- » 04 sep 2015, 08:02

Neem een border collie en zet die hele dagen in een bench terwijl jullie gaan werken en hij breekt gegarandeerd het huis af van frustratie. Tieners zijn zot van dergelijke honden en ze willen er altijd zo veel mee gaan doen, maar ik heb dat al een paar keer niet zo fijn zien eindigen. De tieners hebben toch geen tijd voor de hond, jij ook niet, het beest wordt hyper, bijt deuren en huisraad stuk, wordt onhandelbaar en moet weg. Honden zijn roedeldieren, die zitten niet graag alleen. Katten trekken zich daar niets van aan en slapen als er niemand thuis is. Een collega van me heeft een klein hondje, zij en haar man werken fulltime, het beestje zit intussen in een bench waarin net een mandje en twee voederbakjes passen, en dat 8 tot 9 uur per dag. Als beweging krijgt het 's morgens en 's avonds een toertje rond het blok. Doe dat met een kind en de politie staat aan je deur. Ik ben van mening dat je geen dieren in huis moet nemen om ze op te sluiten in een kleine kooi waarin ze amper kunnen keren. Dat is geen dierenliefde.
Deze werkt ook terug... zappymoeke@yahoo.com
paswoord op aanvraag

Voor wie liever even anoniem over zwangerschap, kinderen en andere zaken wil babbelen...
-zappymama-

Berichtdoor hellokitty2 » 04 sep 2015, 09:38

hey

mag ik eens vragen waarom jullie graag een hond zouden hebben?
voor de wandelingen, voor het gezelschap?

ik heb ook een hondje gehad, jammer genoeg overleden
en nu twee binnenkatten

ons hart zegt ook om nu een hond te nemen , maar ons verstand zegt neen

met een hond moet je altijd op een bepaald uur thuis zijn, en ik heb daar geen zin in om altijd iemand lastig te vallen daarvoor
en ja ik geef toe , na een **werkdag heb ik geen zin om in de regen nog met de hond te gaan wandelen :mrgreen:

bij mijn man thuis was het altijd lotje trek om wie met de hond moest gaan wandelen zeker in de winter

Onze katten die slapen overdag inderdaad en heb je ook veel liefde van

groetjes
hellokitty2

Berichtdoor Ajuintje » 04 sep 2015, 12:00

Zie een hond eens in de tuin laten niet als vervanging van er actief mee bezig zijn. Mijn Jack Russell heeft niks aan de tuin, dat is gewoon haar toilet, of ze ligt er eens te zonnen, meer niet. Om haar energie kwijt te raken heeft ze mij nodig, ik ga er dan ook 2 keer per dag mee op pad. Weer of geen weer.
Reken inderdaad ook niet op de tieners om met de hond bezig te zijn.
Ajuintje

Berichtdoor -zappymama- » 04 sep 2015, 13:12

Houd er ook rekening mee dat honden niet overal mee kunnen op restaurant of op vakantie en dat je de hond ook niet bij iedereen mee op bezoek kan nemen. Er zijn in onze familie mensen die doodsbang zijn van honden en het zeker niet appreciëren als mensen hun hond mee nemen op visite. Je zal dus af en toe ook opvang moeten voorzien.

Als je een 'goedkope' pup neemt van een broodfokker moet je ook bedenken dat er zware kosten kunnen zijn bij de dierenarts. Kennissen van ons namen zo'n pup in huis via een asiel waar het beestje werd gedropt, en al gauw werd duidelijk waarom: zware heupproblemen met navenante kosten.

Hier willen ze ook allemaal een hond, maar zolang er niet elke dag iemand thuis is, zal dat er niet van komen en ze weten ook waarom.
Deze werkt ook terug... zappymoeke@yahoo.com
paswoord op aanvraag

Voor wie liever even anoniem over zwangerschap, kinderen en andere zaken wil babbelen...
-zappymama-