Gedeelde kamer - tips gevraagd

Gedeelde kamer - tips gevraagd

Berichtdoor Tsjoepke » 25 okt 2016, 10:47

Hallo,

Graag jullie mening, advies, tips ivm het volgende: Ik heb een meisje van 10 en een jongen van 8. Ik ben gescheiden en heb de kids in co-ouderschap 1 week op 2. Ik woon op een huurappartement met 2 kamers. Momenteel slapen ze samen en voorlopig gaat dat prima.

Ik stel mij echter vragen naar de toekomst toe. Er komt onvermijdelijk een moment waarop ze elk hun eigen kamer gaan nodig hebben. Echter een 3-kamer appartement is onbetaalbaar voor mij.

De kamer is vrij groot dus ik zou wel voor een scheidingskast of -gordijn kunnen zorgen, maar ze blijven dan natuurlijk nog steeds in dezelfde kamer. In het ergste geval kan ik mijn eigen kamer afstaan en zelf in de living slapen, maar dat lijkt mij op lange termijn niet zo gezellig voor mij...

Zijn er mensen onder jullie in hetzelfde geval ? Hoe lossen we jullie op ? Hebben jullie tips ? Foto's van gedeelde kamers ? Of van woon/slaapkamers ?

Alvast bedankt
Groetjes
Tsjoepke
Afbeelding

Afbeelding
Tsjoepke

Re: Gedeelde kamer - tips gevraagd

Berichtdoor Liesbet Helson » 28 maart 2017, 12:44

Hallo!

Vrij late reactie, maar toch... Misschien kan een gyproc scheidingswand de oplossing zijn? Daarbij wordt een metalen of houten skelet aan de wanden, vloer en het plafond vastgeschroefd. Daaraan worden dan gyproc platen gemonteerd. Zo krijg je een muur waarmee je de kamer effectief in twee splitst. Het is ook een relatief goedkope oplossing. (Uitgebreide info op https://www.gyprocwerken.be/gyproc-scheidingswand)

Een gordijn (schuifpanelen worden daar bijvoorbeeld vaak voor gebruikt) kan natuurlijk ook, maar dan heb je nog steeds het 1-kamer-gevoel.
Liesbet Helson