Kind bang van vrijwilligster

Moderator: Thomas Lepouttre-1

Kind bang van vrijwilligster

Berichtdoor sverca » 05 mei 2017, 11:08

Mijn zoon van 8 zit in het tweede leerjaar. Volgens de juf doet hij het heel goed op school, is hij beleefd, en komt hij met elk kind overeen. Nu heeft hij van in het begin van het schooljaar problemen met een vrijwilligster die de middagtoezicht doet. De kinderen mogen in de eetzaal geen woord zeggen of contact maken met andere kinderen van haar. Nu had mijn zoon gewezen naar de brooddoos van een vriendje waar een sticker van Captain America opplakte( waar hij fan van is )en zijn duim opgestoken. Is zij beginnen roepen en tieren tegen hem dat hij de aanstoker van alle miserie is, dat hij het hoog in zijn bol heeft, krapuul in wording is. Heeft hem tijdens haar getier zelfs vastgegrabbeld. Mijn zoon is daar zodanig van geschrokken dat hij beginnen wenen is waarna zij hem nog harder afblafte. Zij had zelfs het lef om dit tegen mij te herhalen. Wij zijn dan naar zijn juf gestapt om te vragen of er problemen waren met zijn gedrag. Deze verschoot en zei dat dit zeker niet het geval is. De directie gaf de vrijwilligster gelijk en zei dat er in de eetzaal discipline moest zijn. Wij hebben dat dan opgelost door hem elke middag naar huis te laten komen eten. En dan wacht hij om de school op te gaan tot het belt omdat hij niet eerder op de speelplaats durft omdat zij erop staat. Als hij haar voorbij loopt naar de rij kan ze het nog altijd niet laten om hem eens vies te beloeren. Zeg altijd tegen mijn zoon dat hij niet naar haar moet kijken en moet verder lopen naar de rij. Nu zijn we aan het einde van het schooljaar en beginnen de sportdagen en uitstappen. Nu gaat deze vrijwilligster blijkbaar mee met deze uitstappen. Onze zoon natuurlijk volledig in paniek. Kunnen wij de omgang van haar met onze zoon weigeren? Heb me al zot gezocht op't internet maar vind er nergens iets van terug. Misschien dat er hier iemand is die weet wat we kunnen ondernemen. Groetjes
sverca

Re: Kind bang van vrijwilligster

Berichtdoor Leniana » 06 jul 2017, 22:11

Het is inderdaad een heel vervelende zaak. Misschien bij schoolbestuur langs gaan? Of gewoon van school veranderen. Hier kunt u misschien meer erover vinden: https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/een- ... -je-school.
Leniana