seksuele voorlichting aan 7 jarige

Moderator: Thomas Lepouttre-1

seksuele voorlichting aan 7 jarige

Berichtdoor bigjo » 17 jun 2017, 14:03

Mijn zoon van 7 vroeg wat seks was. :? Daar ik niet wens dat dit onderwerp taboe is, heb ik hem eerst gevraagd wat hij ervan wist. Hij zei iets van twee jongens die elkaars piemel tegen elkaar deden.

Vervolgens heb ik meer duidelijkheid geschept door te zeggen dat als twee personen heel graag van elkaar houden, ze soms naakt knuffelen. Hij stelde meer vragen over verliefdheid en of papa en mama ook naakt knuffelen. Ik heb op alles eerlijk geantwoord. Ik heb ook uitgelegd dat elkaar naakt knuffelen met wederzijdse toestemming moest zijn en dat je daarvoor 16 jaar oud moest zijn.
Hij vroeg dan of we dat samen eens konden proberen. Ik legde dan uit dat een mama of papa geen seks mag hebben met een kindje. Hij vroeg dan of dit niet mocht van de politie en ik zei ja. Hij zei dat hij het niet verstond waarom niet. Dat ik toch zei dat je dat doet als je heel erg van elkaar hou en dat ik altijd zei dat ik van hem hou. Ik legde dan uit dat van zijn zoon houden niet hetzelfde was als verliefdheid. Maar hij bleef het niet begrijpen. Ik heb hem nogmaals de limiet leeftijd gezegd, maar ook dat wou hij niet begrijpen. Hij zei dat hij de wetten wou schrijven en dat hij dat ging veranderen.
Vandaar mijn vraag naar jullie toe: Hoe leg je uit dat seks hebben niet mag tussen mama en zoon of in het algemeen tussen een volwassene en een kind. Hij is nog maar 7 jaar (1ste leerjaar), dus het moet begrijpbaar zijn voor hem.
bigjo

Re: seksuele voorlichting aan 7 jarige

Berichtdoor Leniana » 01 jul 2017, 22:05

Ik denk niet dat het voor elke 7 jarige begrijpbaar zal zijn wat seks is. Volgens mij moet je hem niet overbelasten met specifieke regels zoals dat je 16 moet zijn. Dat zal hem meer in war brengen en dan komt hij met nog meer vragen waarop je hij de antwoorden nog niet kan begrijpen. Misschien is het best om wat meer tijd te geven zodat hij bij oudere leeftijd beter de antwoorden kan begrijpen. Of ook misschien verhaaltjes over bijtjes te vertellen:)
Leniana