Verlovings- en trouwring: dure aangelenheid

Moderator: Thomas Lepouttre-1

Verlovings- en trouwring: dure aangelenheid

Berichtdoor Peter_B » 02 sep 2008, 16:59

Hallo,

mijn vriendin en ik hebben trouwplannen (maar nog niets concreet), en nu wil ik haar verrassen met een verlovingsring op een romantisch boottochtje.
Ik vroeg me af hoeveel zo'n ringen kosten.
Hoe koop ik een gepaste ring zonder met haar naar de juwelier te gaan (ze draagt momenteel niets van ringen).
We zien elkaar heel graag, en daarvoor hebben we geen huwelijk nodig, maar doen het uit praktische overweging (in geval 1 van de 2 zou sterven bv).

Hoeveel geven de meesten aan trouwringen uit?
Ik ben verschoten hoeveel een paar trouwringen gemiddeld kost.
500 tot 700 euro lijkt een doorsnee prijs te zijn.
Dat wil ik er zeker niet aan geven.
Ik ben er zeker van dat mijn vriendin van dezelfde mening is, en beiden zijn we niet echt juwelendragers.
Denk dat we beiden onze ringen zeker zullen dragen op feestjes en gelegenheden of zo, maar zeker niet iedere dagdagelijkse dag.
Ik dacht om iets van 50 tot 100 euro uit te geven aan ringen, maar misschien vind ik dat wel niet.
Ik las ook dat sommigen verlovingsring en trouwring als 1 ring kochten.
Dubbel functie dus.

'k Wil eigenlijk wel niet gierig zijn, het kostbaarste is voor mij m'n vriendin, maar 'k verschoot toch van de prijzen, sommige geven er zelfs 2000 à 3000 euro voor!!
Peter_B

Re: Verlovings- en trouwring: dure aangelenheid

Berichtdoor Hannahmorris » 02 sep 2008, 17:19

Hoi,

Laat je niet doen door wat er zogezegd moet uitgegeven worden aan een verlovings- en trouwring.

Mijn echtgenoot en ik hebben mijn verlovingsring samen gekozen en die kostte rond de € 65. Ik wou een mooie ring die iets betekende en daarvoor moest die voor mij echt niet veel waard zijn.
Het is toch de symboliek die erachter zit dat het belangrijkste is?

Onze trouwringen hebben samen zo'n € 300 gekost, heel simpel witgoud, met onze namen in gegraveerd aan de binnenkant.

Kies gewoon een mooie ring en verras je vriendin met je romantische aanzoek!

veel plezier,
Hannah
Afbeelding

Afbeelding
Hannahmorris

Berichtdoor appelblauwzeepaard » 03 sep 2008, 14:45

Hier ook 300 Euro voor twee trouwringen, titaanium met twee gouden bandjes erin en aan de binnenkant gegraveerd. Ik zou daar ook niet veel geld aan kunnen uitgeven. Wat betreft het uitkiezen van een ring zonder je vriendin, dat is tricky. Niet enkel voor de maat (je kan geen andere ring van haar meenemen om daarop de maat te baseren aangezien ze nu geen ringen draagt) en de look van de ring, daarvoor moet je haar smaak wat kennen hé. Ziet ze graag zilver, geel goud, wit goud, opvallende brede ringen, subtiele smalle ringen, met steentjes, zonder, met intricaat vlechtwerk of net niet, ...
appelblauwzeepaard

Berichtdoor -zappymama- » 03 sep 2008, 16:29

Als je niet echt juwelendragers bent, waarom wil je dan per se een ring? Ik draag die nooit, en vond een trouwring dus gewoon weggesmeten geld.
Deze werkt ook terug... zappymoeke@yahoo.com
paswoord op aanvraag

Voor wie liever even anoniem over zwangerschap, kinderen en andere zaken wil babbelen...
-zappymama-

Berichtdoor Ajuintje » 03 sep 2008, 16:50

Onze ringen zijn van metaal, die van mij heeft 16 briljantjes en kostte dus wat meer maar toch hadden we net geen 200eur voor beide.
Je huwelijk gaat echt niet afhangen van de kostprijs van de ringen hoor ;)
Ajuintje

Berichtdoor Nitje » 05 sep 2008, 13:16

Als je wil gaan voor goiud of witgoud dan is het momenteel inderdaad nogal duur. Wij wilde echt wel een mooie ring voor ons beide maar ook wij wilde daar geen fortuinen aan uitgeven. Ik had al in gedachte van mijn ring die ik jaren terug had gekregen (niet als verlovingsring) gewoon te laten graveren en eventueel nog een steentje bij te laten zetten. Maar uiteindelijk hebben we een andere oplossing gevonden, wij zijn bij de ouders gaan horen of zij geen oud goud hadden liggen en hebben dat meegenomen. We zijn daar zelfs met een gouden tand afgekomen en uiteindelijk hadden we zoveel goud bij elkaar da we 2 ringen voor de prijs van 1 hadden. Het was nog prijzig maar wij zijn er wel superblij mee (ma wij dragen het dan ook dagelijks).
Bij wijze van verlovingsgeschenk heeft mijn vriend trouwens een zilveren ketting gekocht. Ik zie zilver(kleur) veel liever dan goud(kleur). Onze ringen zijn dan trouwens ook van witgoud. Ik vond het supermooi en hij heeft dat ook zonder mij gekocht, dus ik denk als je al een tijdje samen bent da je echt wel weet wat je partner mooi vind hoor.
Afbeelding

Afbeelding
Nitje

Berichtdoor Spirit1 » 05 sep 2008, 14:56

Hallo,

Zoals eerder als eens vermeld hoeven die ringen geen massa's geld te kosten.
Ze maken jullie geluk niet hoor.
De prijs van mijn verlovingsring was in mijn ogen gigantisch! Hij kostte 1500€ en bijgevolg dierf ik hem in het begin amper dragen.
Onze trouwringen waren samen ook weer goed voor 1600€. Wat ik ook alweer veel te veel vind. Maar goed voor 2 ringen nog verstaanbaar als je kijkt naar de prijs van mijn verlovingsring.
Het jammere van de zaak.....We zijn gescheiden....

Ondertussen ben ik al heel wat jaartjes verder met een andere partner, hebben we samen bijna 2 kindjes en zou hij graag trouwen. Ik heb nog wat schrik maar ik weet wel dat alles zoveel geld niet moet kosten!
Wij zien ook liever zilver of wit goud.

Ik heb mss wel een origineel idee in gedachten omdat je haar maat en smaak van ring niet kent.
Je kan haar bvb op je bootje ten huwelijk vragen (wat ik heel romantisch vind) en je kan bvb een briefje in een doosje van een ring steken. Op dat briefje kan je bvb schrijven "goed voor een verlovingsring naar eigen keuze"
Alé het is maar een idee hoor.

Geniet ervan zou ik zeggen en liefde is niet met geld te koop!
There's nothing that can't be done, if we raise our voices as one!
Spirit1

Berichtdoor Nabucco » 05 sep 2008, 16:43

Trouwringen hoeven niet duur te zijn. Een verhaal erachter is veel belangrijker.

Ik heb trouwringen gekocht bij dezelfde ontwerpster waar ik jaren voordien een ring had gekocht als verjaardagscadeautje toen ik mijn vrouw een 2-tal maanden kende. Rond die periode is de vonk enorm overgeslagen, daarmee...
Nabucco

Berichtdoor Peter_B » 10 sep 2008, 09:21

Op 5 september schreef Spirit1:

> Ik heb mss wel een origineel idee in gedachten omdat je haar maat en smaak van ring niet kent.
> Je kan haar bvb op je bootje ten huwelijk vragen (wat ik heel romantisch vind) en je kan bvb een > > briefje in een doosje van een ring steken. Op dat briefje kan je bvb schrijven "goed voor een > > > > verlovingsring naar eigen keuze"
> Alé het is maar een idee hoor.

Ik vind het een reuze idee, Spirit1.
Ze verwacht een ring als ze het doosje ziet, en vind dan een blaadje met een kort romantisch tekstje erop.
'k Zal nog vlug zoeken naar een leeg ringendoosje zodat ik zondag het aanzoek kan doen.

Ben wel voorstander van een ring dat zowel verlovings- als trouwring is.
Iets wat meer en meer gedaan wordt, vermoed ik.
Peter_B

Berichtdoor joke26 » 10 sep 2008, 09:40

wij zijn enkele jaren geleden getrouwd, wij hadden geen verlovingsring, maar wel een iets duurdere trouwring, zijn we samen gaan kiezen
de ringen zijn beide wat breder, ongeveer een halve centimeter, in witgoud, dat precies wat geblutst is (precies gekreukeld zilverpapier) dit vonden wij heel speciaal, heel mooi
in mijn ring zitten drie diamantjes, in die van mijn man niet
iedereen die ze zag vond ze heel mooi,

samen hebben ze ongeveer 1500eur gekost
we wilden iets speciaals, ik draag hem altijd, mijn man werkt in de bouw, die draagt zijn ring enkel bij gelegenheden

veel succes
joke26

Berichtdoor Spirit1 » 10 sep 2008, 10:54

Hey Peter,

Ik weet niet van waar je bent maar ik heb zeker en vast wel ergens zo een fluwelen doosje liggen.
Anders mag je er gerust omkomen.

Groetjes
Spirit1

Berichtdoor *Mila* » 17 sep 2008, 12:49

€500 veel voor een ring??
Dan toch zonder een deftige diamant?
Ik heb overlaatst €800 betaald voor mijn 88 diamanten in een andere ring te laten steken. En dat terwijl ik de stenen al had. Ik was mijn vorige beu.
Ik draag dan ook enkel die ring. Bij zoveel diamanten denk je misschien dat het overdreven is, maar trust me het is een redelijk sobere ring in vergelijking met andere.

U wil daar maar maximum €100 aan uitgeven?
Sorry maar dit is echt lachwekkend.
Als ik kijk naar verlovingsringen kosten die minimum €1500.
Als u maar dat wil uitgeven, stel ik voor om er gewoon geen te geven.

En btw, ooit al gehoord van wettelijk samenwonen? Kost niets en je hebt dezelfde rechten en plichten dan een getrouwd koppel.
BS
*Mila*

Berichtdoor eddie » 17 sep 2008, 13:58

En btw, ooit al gehoord van wettelijk samenwonen? Kost niets en je hebt dezelfde rechten en plichten dan een getrouwd koppel.

Sinds wanneer?
eddie

Berichtdoor Spirit1 » 18 sep 2008, 08:54

Mila, als wettelijk samenwonende kan ik je zeggen dat je helemaal nog niet dezelfde rechten hebt als gehuwden. Oa als je partner komt te sterven heb je niet dezelfde erfenisrechten.
Het enige voordeel dat je bij zo'n contract hebt dat is dat je niet hoeft te scheiden en dat 1 vd partners het kan opzeggen zonder toestemming van de andere.
Verder vind ik je commentaar ivm de ring nogal cru.
So what jij hebt 88 diamanten in je ring....je bent er vet mee de dag dat je man gaat lopen.
Hoe duur of goedkoop een ring ook is, het stemt niet overeen met je gevoelens.
Als je trouwt doe je dat uit liefde en niet uit materialisme.

Ik durf wedden dat zijn ring van 100€ meer emotionele waarde zal hebben dan jouw ring met 88 diamanten.
Spirit1

Berichtdoor Spirit1 » 18 sep 2008, 08:56

En zo een grote diamanten zullen het ook weer niet zijn hé, of heb jij zo een dikke vingers mss?
Spirit1

Berichtdoor eddie » 18 sep 2008, 20:42

of heb jij zo een dikke vingers mss?

Neen, maar wel een dikke nek. :mrgreen:
eddie

Berichtdoor *Mila* » 19 sep 2008, 08:15

eddie schreef:
of heb jij zo een dikke vingers mss?

Neen, maar wel een dikke nek. :mrgreen:

Ik ben onder de indruk van jouw mensenkennis! :lol:

Dwazen!
BS
*Mila*

Berichtdoor *Mila* » 19 sep 2008, 08:17

Spirit1 schreef:Ik durf wedden dat zijn ring van 100€ meer emotionele waarde zal hebben dan jouw ring met 88 diamanten.

En ik durf ervoor weddden dat dat niet zo is want al die steentjes komen uit een ring van mijn overleden grootmoeder.
Nog iets aan toe te voegen? :roll:
BS
*Mila*

Berichtdoor Spirit1 » 19 sep 2008, 09:20

Nog iets aan toe te voegen?

Ja....dan is de emotionele waarde voor jou groter dan voor jouw man.
En dat zegt niets daarom niets meer over zijn liefde voor jou als iemand die maar 100€ kan/wil uitgeven.
Waarom moet er altijd bij een trouw massa's geld uitgegeven worden voor die ene dag?
Zoals jij overkomt hier zou ik gaan denken dat je zijn geld liever ziet dan hemzelf!
Spirit1

Berichtdoor *Mila* » 19 sep 2008, 10:46

Wij zijn nog niet getrouwd. Ik geef geen geld uit om een ander te plezieren.
Als wij trouwen, doen wij dat voor onszelf en niet voor een ander. Maw wij gaan in het buitenland trouwen met ons tweetjes. :oops:
BS
*Mila*

Berichtdoor Bellerose » 19 sep 2008, 12:49

*Mila* schreef:Ik heb overlaatst €800 betaald voor mijn 88 diamanten in een andere ring te laten steken. En dat terwijl ik de stenen al had. Ik was mijn vorige beu.

Voor een wit-gouden halsketting(kje) inclusief wit-gouden hanger met 33 diamanten heb ik 1250 euro betaald. Je kan dus best wel een ring vinden voor 500 euro inclusief diamant(en).
Bellerose

Berichtdoor *Mila* » 19 sep 2008, 13:13

Tuurlijk kan je dat vinden! Als je je niets aantrekt van de kwaliteit van de stenen.
BS
*Mila*

Berichtdoor lely » 19 sep 2008, 13:48

Als ik eerlijk ben zou ik toch ook liever éen met diamanten krijgen dan een goedkoop ringetje.

Noem me maar een dikke nek maar ik vind dat je aan de ring moet kunnen zien dat het verlovingsring is.
lely

Berichtdoor Kimmers » 19 sep 2008, 15:18

Wij hadden destijds niet zo veel geld (nu nog niet, met al onze verbouwplannen en een tweede spruit op komst) en voor mij is de symboliek belangrijker dan wat het gekost heeft hoor.

Ik weet niet wat mijn verlovingsring gekost heeft (hoef ik ook niet te weten), maar het was zeker geen superdure, ik zou mijn man anders iets hebben aangedaan. Tis een gouden met een diamantje in en ik vind hem supermooi. En tis maar een klein diamantje hoor, maar ik vind dat absoluut niet erg. Al plaag ik mijn man er af en toe wel eens mee, in de aard van 'ik moet zien dat die diamant er niet uitvalt, want die vinden we nooit meer terug...' :lol:

Onze trouwringen waren gewone effen witgouden, ik denk een dikke 200 euro voor de twee tesamen.

Maar zo kan je nog even doorgaan. Wij zijn nu 3 jaar getrouwd en ons feest was geweldig: leuke sfeer, lekker en veel eten, bijna 200 man daar dus een hoop gezelligheid, alles wat we wilden was er, en toch zijn we heel budgetvriendelijk gebleven. Ons feest ging door in een parochiezaal, de scouts heeft getapt, kameraden waren DJ (en goed ook, anders hadden we daar wel een andere keuze gemaakt) en voor mij hetgene met de meeste emotionele waarde: mijn grootmoeder heeft mijn trouwkleed gemaakt. Voor ons was ons feest alles wat wij wilden, en de mensen praten er nog steeds over, dus de sfeer zat er echt wel in.

Kwestie van effe terug to the point te komen: who cares wat iets kost, als er voor de personen zelf weinig betekenis achter zit dan is het niks waard. Als het daarentegen met liefde gegeven/uitgewisseld/gedaan is, dan is iets onbetaalbaar.
Kimmers

Berichtdoor eddie » 19 sep 2008, 18:06

Hier eerst komen poneren dat wettelijk samenwonenden dezelfde rechten en plichten hebben als gehuwden (wat niet eens een béétje dichtbij de waarheid komt), maar dan anderen "dwaas" noemen...
Tja...
eddie

Volgende