pestkop verklapt wie sint is

Want je wil het ook wel eens over iets anders hebben.

pestkop verklapt wie sint is

Berichtdoor weegschaaltje » 24 nov 2015, 10:35

Hallo,

Moet even mijn frustratie kwijt, gisteren kwam mijn oudste thuis van school (7 jr, tweede studiejaar), N (de pestkop van de klas) had hem verteld dat het niet sint is die iets brengt, maar mama.
Ik heb er een draai aan gegeven en geantwoord dat ik goed begrijp dat het bij N zo gebeurt omdat de sint natuurlijk niks brengt bij zo'n stout kind en heb er meteen bijgezegd dat hij er maar niet meer over moet praten met N en die gewoon moet negeren.
Morgen is de leerkracht wat vroeger in de klas, dan ga ik dit toch even melden. Vind het echt jammer, had verwacht dat dit het laatste jaar zou zijn dat hij het geloofde maar nu heeft dat vervelend kind het weer verpest (zoals die altijd alles verpest voor iedereen).
Ach ja, niks aan te doen zeker? Moest gewoon even mijn ei kwijt :-)
weegschaaltje

Re: pestkop verklapt wie sint is

Berichtdoor bebebouba » 24 nov 2015, 11:14

Oh Weegschaaltje, niet leuk! Zeker zo kort voor de grote dag!

Bij ons is de dochter na Pasen twee jaar geleden ook thuisgekomen met de boodschap dat 'een grote' verteld had dat de Paasklokken niet echt waren. Ze zat toen in de 3de KK, dus je kan je inbeelden dat ik even niet goed wist wat zeggen...
Ze heeft eerst de vraag aan mij gesteld als ik alleen was met haar.
Heb er ook een draai aan gegeven door haar te vragen of ze echt dacht dat mama en papa zo veel centjes hebben om zo veel leuks te kopen in één keer. Dat leek haar echt niet mogelijk :D , maar daarna heeft ze dezelfde vraag ook gesteld aan haar papa (die ik gelukkig net op tijd op de hoogte had kunnen brengen) en die had natuurlijk dezelfde reactie. De volgende dag nog eens geprobeerd bij de oma (die ook ingelicht was)... toen iedereen blijkbaar hetzelfde zei, heeft ze er blijkbaar niet meer bij stilgestaan.
Tegen dat de Sint vorig jaar moest komen was ze het precies allemaal vergeten (en wij zijn er natuurlijk niet meer over in gegaan).

Tot nu, zien we echt dat ze er nog goed in gelooft, vollen bak en wij genieten met volle teugen want zoals je zegt: 't is misschien de laatste keer.
Vooral haar neefje is een jaartje ouder, en ik vrees dat als die het weet hij zijn mond niet gaat houden tegen haar want zo is hij wel... Stoeffen met pittige info...
In de klas van de dochter zitten ook veel vriendjes met grote broers en zussen...
Maar bij die waar ik het meeste bang van was dat ze iets zou lossen, kon de mama mij verzekeren dat haar oudste (4de lj) toch ook nog in de Sinte gelooft ook al begon hij nu toch veel vragen te stellen...

Moest het van uit de klas komen, dan zou ik er ook de juf over aanspreken.
Ik zou ook p..... zijn... En moest ik de ouders kennen zou ik ze hen daar ook over aanspreken en wat schuldgevoel geven door ze te bedanken voor de verpeste dag.
(ja ik weet het... als het over mijn kinderen gaat kan ik gemeen uit de hoek komen)... Ze worden al zo snel groot en het is toch genieten als ze voor de schouw staan en genieten...

Ik ga er van uit dat er dat er voor de zoon toch wel pakjes in zijn schoentje zullen liggen ;o)
bebebouba

Berichtdoor weegschaaltje » 24 nov 2015, 11:35

De sint komt zeker, hij komt bij oma zelfs aan huis dus kan hij hetzelfde vertellen als ik :) Broer en zus hadden uit de 3e KK hadden de vraag wel gehoord, maar zij vonden het (gelukkig) hilarisch, het idee dat mama op het dak zou klimmen :-)

Die jongen is de oudste thuis en bij ons op school zit het 3e t.e.m. 6e op een ander adres dus ik vermoed dat die jongen het van zijn ouders heeft. Hen erover aanspreken heeft geen zin vrees ik (al ga ik het bij gelegenheid wel laten vallen aan de mama, goed idee :-) ) Ik heb hen al twee keer aangesproken over hun zoon over gedrag dat echt niet door de beugel kon (en ik ben daar geen held in) maar de reactie is telkens "het is toch echt een deugnietje he"
Ik weet dat ze ook al naar school zijn moeten komen maar ze lijken het niet in te zien. Het zijn geen marginalen hoor, maar heel lieve mensen die ook steeds lief blijven, te lief denk ik.
weegschaaltje

Berichtdoor bebebouba » 24 nov 2015, 11:55

Ja tegen de jongen zelf zou ik niets zeggen, want dan zal hij misschien nog extra aandringen. Maar tegen de mama toch wel. Daarom niet boos maar zo wel langst u neus weg dat het toch wel jammer is dat door hun zoon, jullie Sint 'verpest' is.
Ik zou dat wel doen na Sinterklaas, want dan kan alles nog wat kalmeren tegen Pasen ;)

Wij wonen in Wallonië en hier komt bij veel families ook nog eens de Kerstman + dat het verhaal van de Sint niet helemaal hetzelfde is. We proberen dus constant te jongleren tussen de beide tradities... De Sint heeft en een paard en een ezel (zo worden ze niet te moe), Hij woont in de hemel maar gaat op vakantie in Spanje alvorens naar ons te komen... Bij ons thuis kwam de Kerstman nooit en dus hadden we daar eigenlijk niet veel aandacht aan besteed...Zonder ook nooit te zeggen dat hij niet bestond...Tot vorig jaar viel dat bij de dochter niet op dat we samen kadootjes gingen kopen voor de familie. Ze begreep wel dat we met Kerstmis kadootjes kopen voor de mensen die we graag zien, maar de Kerstman dan???
Dus vorig jaar stond er op een moment voor elk kind één kado onder de boom en niemand wist van wie dat kado kwam. Bij het opendoen zat er een kaartje van de Kerstman in... En de Kids super blij!!!
Dat was ook het enige 'speelgoed' onder de boom: na de Sint, worden er bij Kerstmis bij ons enkel nuttige kadootjes gegeven. Voor de kids meestal kleding of dingen die ze nodig hebben voor school of hobby's (zo krijgt de dochter waarschijnlijk een nieuw turnpak en een nieuwe boekentas - ze kreeg geen nieuwe in september, maar ik vrees dat haar huidige tas het niet lang meer uithoudt)
bebebouba

Berichtdoor blijdschap » 24 nov 2015, 12:09

Ik zou daar eigenlijk niks van zeggen. Niet tegen het kind en niet tegen de ouders.
Ouders kiezen zelf waarin ze hun kinderen al dan niet laten in geloven en natuurlijk zijn er altijd wel kinderen die zoiets bewust of onbewust aan de grote klok hangen. Ik zou er wel alles aan doen om mijn kind te overtuigen dat die jongen een vijske los heeft en de Sint er niet zal mee lachen als hij hoort dat er zo lelijke dingen over hem gezegd worden.
Onze oudste is 6 en wij kregen dit jaar toch heel wat vragen maar ook die vragen kunnen we nog goed beantwoorden.
+*
blijdschap

Berichtdoor lonicera » 24 nov 2015, 12:11

Hier vorig jaar ook meegemaakt. Ik liep met zoon en dochter (toen 5 en 3) naar huis na school, de dag dat de Sint op school gekomen was. En toen begon een jongetje tegen hen te brullen dat de sint niet bestaat en dat dat de mama en de papa zijn. Ik was geschrokken en mijn dochter vroeg: wat zegt die jongen ? Ik heb geantwoord dat ik het niet goed verstaan had en heb de pas versneld. Ze heeft het er verder niet over gehad. Ik vermoed dat dat jongetje, die Indisch is, misschien een beetje gefrustreerd is omdat bij hen de sint niet komt, ik weet het niet. Was toch ook wel een beetje kwaad. Dit jaar steek ik de straat over als ik hem in deze periode tegen kom :-), wil er toch nog even van genieten.
Wij doen hier ook niet mee aan het Kerstman-verhaal. De dochter heeft onlangs nog gevraagd of het de Kerstman is die bij ons cadeautjes brengt, ik heb gezegd dat wij zelf cadeautjes aan elkaar geven en dat bij ons enkel de Sint komt en heb daarbij in het midden gelaten of de Kerstman al dan niet bestaat.
lonicera

Berichtdoor bebebouba » 24 nov 2015, 12:52

Mama LouLu schreef:Ik zou daar eigenlijk niks van zeggen. Niet tegen het kind en niet tegen de ouders.
Ouders kiezen zelf waarin ze hun kinderen al dan niet laten in geloven en natuurlijk zijn er altijd wel kinderen die zoiets bewust of onbewust aan de grote klok hangen. Ik zou er wel alles aan doen om mijn kind te overtuigen dat die jongen een vijske los heeft en de Sint er niet zal mee lachen als hij hoort dat er zo lelijke dingen over hem gezegd worden.
Onze oudste is 6 en wij kregen dit jaar toch heel wat vragen maar ook die vragen kunnen we nog goed beantwoorden.

Je hebt gelijk hoor, maar soms kan ik het niet laten, zeker als het niet de eerste keer is dat zo iets gebeurt. Pas op, ik ga mij niet boos gaan maken hé, en inderdaad, iedereen doet wat hij wilt...

Ja je merkt hoe ouder ze worden, hoe overtuigender je moet zijn. Allé, ik zie mijn dochter dit jaar nu wel een streepje zetten op het pintje van de Piet om te kijken of hetwel een ander flesje is, en we moeten echt opletten dat we hetzelfde zeggen als vorig jaar bv. Niet altijd gemakkelijk. Haar geheugen is véél beter dan dat van ons :D
Aan de kleine van 3, ja daar kan je nog alles mee doen hé... Maar hij is jammer genoeg niet bang genoeg van de Sint of Zwarte Piet... ook al kreeg hij vorige week een briefje in zijn schoen ipv chocolade... dat heeft juist geteld 10 minuten gewerkt :shock:
bebebouba

Berichtdoor blijdschap » 24 nov 2015, 13:20

Weet je waarom ikzelf daar niks zou van zeggen ? Omdat ik niet weet of ik volgend jaar of binnen 2 jaar niet zelf 1tje zal hebben die zijn ohzo grote geheim graag deelt met de kleintjes of met kindjes die er niet van weten. Onze oudste kan bijvoorbeeld geen geheimen bewaren en onze jongste kan dat eigenlijk wel al. Ik hoor heel vaak mama's tegen juffen zeggen die of die deed dat, ik zal zoiets echt niet snel doen omdat ik er niet bij was en ook weet dat die van ons geen heilige zijn :-). Als ik er bij zou staan als er iemand iets zegt ivm de Sint zou ik cinema maken. Mijn handen voor mijn mond en naar de daken kijken en zeggen dat hij sjans heeft dat er geen pieten in de buurt zijn :-) en verder die van ons overtuigen :-).

Onze oudste doet ook zaken als uw dochter. Ik had letterkoekjes door de velux geworpen toen ze met papa de deur gingen opendoen en dat waren van die mega mindy nic nac koekjes. Die zijn wat anders van smaak en vorm en hij had al vragen daar rond :-), ook bij de vedett moesten we oplettebn dat het eentje was met dezelfde foto op want hij had er een foto van getrokken . Toen het flesje leeg was, kwam hij met zijn foto af om te vergelijken. Ik weet eigenlijk niet hoelang kinderen daar nu in geloven. Ik zat in het 4de .
+*
blijdschap

Berichtdoor bebebouba » 24 nov 2015, 13:29

Ik zat in het 2lj, en de dochter dus ook, mijn zus zat in het 3de of het 4de.

Voor mij heeft ons mama het mij verteld dezelfde dag als ons tante aan mijn nichtje (mijn nichtje was er blijkbaar achter gekomen of zou er achter komen en aangezien ze een kleine zus had, heeft haar mama het haar dus verteld), aangezien wij twee handen op één buik waren, moesten ze het wel vertellen want ze waren zeker dat ze tegen mij niet zou kunnen zwijgen. En gelukkig want die namiddag waren we er al over bezig.
Bij mijn zus heeft het langer geduurd... maar in het 4de ging ze mijn tante helpen met de klas op te ruimen (1KK) en toen kwam de directrice af en zei "ah en jij komt ons helpen om paashaas te spelen". Ge had haar gezicht moeten zien (en dat van de directrice van de kleuterschool notabene... die voelde zich super slecht, heeft zich wel duizend keer geëxcuseerd tegen ons mama)... 't ja toen had mijn zus direct door dat de Sint ook niet echt was hé... Maar ja, zo erg was het op die leeftijd ook niet meer. De volgende Sint heeft ze dan nog wel gedaan alsof bij onze grootouders "omdat die dat toch zo leuk vinden"... En dan vroeg ons oma aan ons mama of het nu echt geen tijd was om haar de waarheid te vertellen want ze werd nu toch echt wel groot ;)
bebebouba

Berichtdoor blijdschap » 24 nov 2015, 13:39

Ik weet nog dat het 3de en het 4de samen in een klas zat en ik weet dat Daan een jongen uit het 3de mij uitlachte dat ik nog in de Sint geloofde. Er waren er nog die het niet wisten maar duidelijk ook veel volk die op de hoogte was . Ik ging naar een dorpsschooltje waar er maar les werd gegeven tot het 4de leerjaar en kon het dus ook niet aan mijn oudere zus gaan vragen :-). De jongste was nog een kleuter dus die wist zeker van niks. Thuis heb ik het direct gevraagd en ik was zoooo boos dat ze mij al die jaren belogen hadden :-) en het besef dat ook de paashaas er niet was, was de druppel voor mij :-). Tranen met tuiten gehuild :-)
+*
blijdschap

Berichtdoor weegschaaltje » 24 nov 2015, 13:46

Moest het nu het eerste zijn dat voorvalt met dat kind, zou ik het ook niet meteen aan de leerkracht gaan zeggen, maar het is constant dat hij zo'n dingen doet. En het is niet van "ik weet iets wat jij niet weet", maar het is zijn bedoeling anderen hun dag te verpesten.
Ik heb er nog veel geduld mee gehad, toen mijn zoontje vorig jaar begon over dat N lelijke dingen zei en deed, heb ik die jongen eerst nog een paar keer gevraagd om te komen spelen (omdat ik natuurlijk het verhaal maar van 1 kant hoor) en het is gewoon een venijnig ventje, die anders doet als er volwassenen bijzijn en als hij denkt dat je het niet ziet/hoort ineens heel venijnig/agressief/... wordt.
Ben in begin van dit schooljaar dan toch maar eens gaan praten met de leerkracht, ik was niet de eerste ouder die over N kwam klagen (school was 2 weken bezig). Ik weet dat er al zeker ouders van 3 kinderen hiervoor naar school zijn gegaan. Ik heb hem van heel het schooljaar nog niet gezien op verjaardagsfeestjes.
En de school pakt pesten echt wel aan, zowel preventief als op de moment zelf. Gelukkig zijn daardoor de kinderen zelf heel alert en verdedigen ze hun klasgenootjes.
weegschaaltje

Berichtdoor blijdschap » 24 nov 2015, 13:58

Bepaald gedrag kan natuurlijk niet door de beugel.maar vertellen dat de Sint niet bestaat is voor mij geen ongepast gedrag eerlijk gezegd. Ik denk altijd te veel na over waarom kinderen bepaalde dingen doen en zeggen wss :-) (volgens mijn man toch). Ik ga er heel vaak vanuit dat bepaald gedrag voortkomt uit een slecht gevoel bij het kind die zoiets zegt zelf. Het gevoel dat het niet eerlijk is dat hij geen Sint krijgt, het jaloers zijn op anderen en niet willen dat andere plezier hebben in iets.

Ik ben ooit het slachtoffer geweest van een heftige pester (bijna volledig schooljaar) en ookal moeten pesters op het matje geroepen worden men kijkt echt te veel naar het slechte gedrag alleen en niet zozeer naar het waarom ze iets doen.
+*
blijdschap

Berichtdoor Martine Journee » 24 nov 2015, 14:17

ikzelf zat in het 4e lj toen ik het te weten kwam door een medeleerling in de klas die het vertelde. Ik was er kapot van, zeker toen ik ook de link met de paasklokken maakte :)

hier zit onze oudste in het 1e lj en ik hou mijn hart vast dat niemand van de oudere kinderen het haar verteld op de speelplaats of zo, want ik zie hoe ze ervan geniet. de schoen klaarzetten, 's ochtends gaan kijken wat er in ligt, prentjes uitknippen en op de brief plakken. allemaal zo magisch en zo leuk (ook voor mijn man en mij). wij hebben dan ook nog een spiekpiet in huis voor t moment dus dubbele pret.
ik zal toch hartpijn hebben eens die magie wordt doorbroken.
Afbeelding

Afbeelding
Martine Journee

Berichtdoor Ellen M. » 24 nov 2015, 14:50

Onze dochter weet het sinds het 2e leerjaar, voor die tijd had je het haar mogen zeggen, dan wimpelde ze dat weg en geloofde ze rotsvast dat de Sint echt was. Ze was wel razend kwaad toen ze het ontdekte. :mrgreen:
Ellen M.

Berichtdoor bollewietje » 24 nov 2015, 18:09

Mijn dochter is ook 7.
Ze heeft vorige week toen ze zonder toestemming in een kast op school naar papier zocht het kostuum van de sint gevonden.
En ze is dit ook gaan rondvertellen.
Maar ze gelooft wel nog dat de sint bestaat, alleen die op school is geen echte. Maar denk toch dat het het laatste jaar zal zijn.

Als ze het echt weet zal ik haar ook zeggen dat ze het niet mag doorvertellen, maar ik vrees ervoor dat ze dit zal doen. Ze is een flapuit, ik weet elk jaar op voorhand hoe de nieuwjaarsbrief gaat en ook het dansje van het schoolfeest blijft nooit een verrassing.

Onze oudste was ook 7 toen ze het wist.

Misschien dat het bij deze jongen wel met slechte bedoelingen was. Maar dat weet je niet, op die leeftijd is geheimen bewaren nog heel moeilijk.
Dus ik zou de ouders er niet op aanspreken.

Ik moet zeggen, ik zou zelf nooit tegen mijn dochter zeggen dat dat kindje niet in de sint gelooft omdat hij bij stoute kindjes toch niet komt. Dat vind ik zelf dan ook weer niet echt netjes.

Conclusie van het verhaal, als je kindje echt nog gelooft in de Sint, dat zal dit geen probleem vormen hoor en zal hij er zo weer mee weg zijn. Maar eens ze aan het twijfelen gaan. Meestal horen ze het dan toch wel van andere kindjes die wel op de hoogte zijn.
bollewietje

Berichtdoor Cowboymeisje » 25 nov 2015, 10:14

Ik ben precies de enige, maar als mijn kind van iemand anders hoort dat de Sint niet echt is, en daar naar mij toe ook echt vragen over begint te stellen, zou ik eerlijk gezegd niet proberen haar te overtuigen dat de Sint wel bestaat. Ik zou het natuurlijk ook echt jammer vinden dat die magie verbroken wordt, maar dat is helaas niet te vermijden. Als het nu om een kleutertje gaat die er nog heel graag in gelooft en aan een half woord genoeg heeft om terug volledig te geloven in het verhaal, geen probleem, dan zou ik het ook doen. Maar een ouder kind dat duidelijk ook verder begint na te denken, zou ik de waarheid vertellen.

Ik wist het zelf in het eerste leerjaar, ik had een nicht van 1 jaar ouder, en toen zij het wist, was ze supertrots dat ze mij een geheimpje kon vertellen. Ik schrik er een beetje van dat er nog kinderen zijn die er in het 4de leerjaar nog in geloven. Ik weet nog dat bij ons in het derde bijna iedereen het wist, en er daardoor grote discussies ontstonden met de kinderen die het nog niet wisten. De leerkracht heeft toen uiteindelijk gewoon in de klas de waarheid verteld.
Cowboymeisje

Berichtdoor blijdschap » 25 nov 2015, 10:49

Ik denk wel dat dit idd met de leeftijd te maken heeft. Die van ons zijn net 5 en 6 en ik ga nu nog in het verhaal mee. Tegen volgend jaar zal ik wel zien welke vragen onze dan 7jarige stelt maar ik denk idd niet dat ik dan nog zal reageren zoals nu tegen de oudste (alhoewel ik dan ook weet dat de jongste het ook snel zal weten).

Als je echt moet overtuigen dan stop je er idd mss mee maar als een kind door iets klein terug overtuigd is doe je gewoon nog wat mee.
Het hangt wss heel erg af van de ouders zelf (hoe snel ze het zelf wisten)
+*
blijdschap

Berichtdoor bebebouba » 25 nov 2015, 10:55

De leeftijd speelt inderdaad mee.
Moest de dochter van 7 nu terug komen met vragen zou ik waarschijnlijk ook anders reageren. Maar bijna 2 jaar terug...veel te vroeg.

Nu ik zou haar dan eerst wel vragen wat zij daar van denkt en daarop verder gaan.

Ik merk dat ze er dit jaar echt in opgaat... En ikke maar genieten.
Eerlijk: hoe langer, hoe beter, hoewel ik er ook naar uitkijk om later samen met haar voor Sint te spelen voor haar kleine broer.
Ik denk dat ze daar evenveel van zal kunnen genieten...

Allé, 6 december komt dichterbij, dus duimen dat het dit jaar nog één en al magie is...
bebebouba

Berichtdoor bollewietje » 25 nov 2015, 12:21

Zo doe ik het dus ook. Toen mijn dochter die verkleedkleren heeft gevonden heb ik gezegd wat ze er zelf over denkt.
Ze was heel overtuigd dat er een echte sint is, maar dat die op school niet kan komen en ze daarom op school iemand verkleden in de sint.
En ik weet dat het bij mijn oudste dochter het laatste jaar dat ze het geloofde ook zo was, de echte sint bestond volgens haar ook wel, maar er waren er veel die verklede sinten waren
bollewietje

Berichtdoor Rihana » 25 nov 2015, 14:13

Ik heb dat ook niet gedaan, mijn oudste stelde 'opeens' ook allerlei vragen. Aangegeven dat hij dat nog maar eens moest vragen als we alleen waren (lees: zonder kleine zus) en daarna gewoon erover gehad. Hij was toen ook 7.

Zus is nu 8 en ik heb steeds gewacht tot zij met haar vragen kwam, maar die deed dat niet :mrgreen: Blijkbaar geloven de andere kinderen ook nog altijd. Al is er wel ééntje die dit jaar alles heeft verteld geloof ik. Dat vonden de andere moeders ook erg jammer, maar ze wisten zelf niet hoe ze de bubbel moesten doorprikken zogezegd. Dus ergens ook wel makkelijk.

Ik heb simpel tegen mijn dochter gezegd (ze zit hier in groep 5, en dan krijgen ze geen cadeau meer van de Sint (school) maar via surprises, dus dan 'moeten' ze op de hoogte zijn, En zijn ze simpelweg al oud genoeg, Ken jij het geheim van Sinterklaas al? En ze was meteen klaarwakker, kennelijk wist ze wel dat er 'iets' is, maar wat? Sinterklaas kan natuurlijk niet voor iedereen wat kopen, dus de mama's en papa's helpen daarbij. Dus ze weet waar de cadeaus vandaan komen, de rest heb ik in het midden gelaten.

Het is wel lastiger dit jaar - we hebben nog een kleintje van 3 die begint er net mee - als ze nu de cadeaus niet zo leuk vinden, weten ze me ook te vinden :-)

En het niet verklappen waar de jongste bijzit wordt nog leuk de komende jaren vrees ik...
Rihana

Berichtdoor Annelored » 09 feb 2016, 17:22

Mijn zoon stelt zich al jaren vragen maar afgelopen Kerst, hij zit nu in het vierde leerjaar, heeft hij toch laten merken dat hij er niet meer in gelooft. Het probleem is dat hij het wel zegt met zijn jongere zus bij, maar vermits die al in het tweede studiejaar zit vind ik het niet zo erg.

Ik denk dat hij er al langer niet meer in gelooft maar in ieder geval, hij kon tot die jaar dan wel goed faken.
Annelored

Berichtdoor bebebouba » 02 dec 2016, 15:30

Een jaar later, dochter zit nu in 3de lj....
Kleine man in 2de kk

In de klas is er blijkbaar door sommigen duidelijk gezegd dat de sint niet bestaat, en dat het de ouders zijn, maar de dochter is er nog niet uit.
Ze zei (in het frans): "ik weet niet wat ik moet geloven, mijn gedachten zijn verward"... en daar hebben we het momenteel bij gelaten...want ze snijdt het onderwerp telkens aan als kleine broer in de buurt is.

Op momenten zie je goed dat ze moeite heeft om nog in de Sint te geloven (ze heeft goed door dat de Sint op school maar een verklede man is maar toch..., telkens is er iets dat haar 'toont' dat het niet mama en papa 'kan' zijn...) en dan toch, zie je de twijfel in haar ogen...

Morgen komt de Sint thuis... en met de verrassing die hij heeft voorzien zal de twijfel nog wel even blijven hangen: ze krijgt een tablet, iets waar papa en mama al meer dan twee jaar NEE op zeggen (ze maakte de opmerking deze week nog)... DUS dit zal dan echt niet mama en papa kunnen zijn. :-)

Kleine man die zit er nu volledig in, zet zijn schoen klaar van zodra hij thuis komt van school, zingt liedjes in het frans en nederlands, was bang om naar school te gaan de dag dat de Sint kwam... Alleen het braaf zijn en dat de Sint alles ziet, daar heeft hij lak aan... Hij blijft zijn eigen zelve ;-)

En bij jullie?
bebebouba

Berichtdoor blijdschap » 06 dec 2016, 21:28

Hier nog 2 gelovigen :-).
6 en 7 en ondanks dat er vaak vragen komen, zijn ze 2 minuten later terug volledig in de ban :-).
+*
blijdschap

Berichtdoor bebebouba » 07 dec 2016, 12:05

blijdschap schreef:Hier nog 2 gelovigen :-).
6 en 7 en ondanks dat er vaak vragen komen, zijn ze 2 minuten later terug volledig in de ban :-).

Awel met de dochter is dat dus ook zo hé...
En je ziet gewoon in die oogjes dat ze echt wel nog gelooft... anders is onze dochter een super actrice in spe ;-)

Zaterdag bracht de Sint dus de tablet en ze was in de wolken... Eerst vond ze de housse en zei direct: kijk mama wat de Sint voor jou heeft gebracht :-))
Maar we waren 's avonds zo fier en blij wanneer ze zei dat het leukste moment van de dag niet de ochtend was met de kadootjes van de Sint, maar wel het feit dat we alle vier samen de kerstboom hebben opgezet, de versiering opgehangen, gezellig samen raclette hebben gegeten en naar een familiefilm hebben gekeken... Leuk dat ze leuke familiemomenten leuker vindt dan de tablet ;-)
bebebouba